۱۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8093304
T T
۰ نفر
25 دستگاه خودرو نیروهای خارجی در شرق افغانستان منهدم شدند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/19 سیاسی..
کابل ـ منابع محلی در ولایت پکتیا در شرق افغانستان روز سه شنبه اعلام کردند که در کمین گروه طالبان در شهرستان زرمت این ولایت، 25 دستگاه خودرو پشتیبانی نیروهای خارجی منهدم شدند.
به گزارش ایرنا، این منابع افزودند که در این حمله دو نفر از رانندگان افغان این خودروها نیز کشته شدند.
روح الله سمون سخنگوی والی پکتیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حمله تعداد زیادی از خودروها ازبین رفته است.
وی اضافه کرد: آمار دقیقی در اختیار ندارد ، اما هیاتی برای بررسی حادثه به محل فرستاده خواهد شد.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در تماس با خبرنگاران ضمن تایید حمله افراد این گروه به خودروهای پشتیبانی نیروهای خارجی در شهرستان زرمت مدعی شد که در این حمله بیش از 30 خودرو منهدم شدند.
چندی قبل در حمله مشابهی در محور کابل به قندهار در شهرستان سیدآباد ولایت میدان وردگ،حدود 50 خودرو پشتیبانی نیروهای خارجی منهدم شدند.
این خودروها عمدتا سوخت، مواد غذایی و نیز تسلیحات 70 هزار نیروهای غربی را از بندر کراچی پاکستان به افغانستان انتقال می دهند.
بخشی از نیاز این نیروها از راه هوا به افغانستان حمل می شود و قرار است از این پس مقداری از نیاز نیروهای خارجی از طریق روسیه از ولایت های نسبتا آرام شمال افغانستان به این کشور حمل شود.
گروه طالبان مخالف همکاری افغان ها با نیروهای خارجی هستند، این گروه ضمن هشدار به افغان ها، در صورت ادامه همکاری ، آنان را می ربایند و یا به خودروها حمله می کنند.
هم اکنون جنگ خونینی در شرق، جنوب و جنوب غرب افغانستان میان شورشیان مسلح مخالف دولت با نیروهای خارجی و سربازان افغان ادامه دارد.
آساق 1392**1595**332**2281** شماره 131 ساعت 15:59 تمام
۰ نفر