۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۴۹
کد خبر: 80926903
T T
۰ نفر

دايي: اصالت آذربايجاني ما كوچك شدني نيست

۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۴۹
کد خبر: 80926903
دايي: اصالت آذربايجاني ما كوچك شدني نيست

تبريز- ايرنا - سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: اصالت و پيشينه فرهنگي ما آذربايجاني ها با شعارهاي بي اهميت به هيچ عنوان كوچك نمي شود.

علي دايي شامگاه پنج شنبه در كنفرانس خبري قبل از بازي با تراكتورسازي، با اشاره به برخي توهين ها نسبت به قوميت آذري در ورزشگاه ها، افزود: ما به آذربايجاني بودن خودمان افتخار مي كنيم و تمام افرادي كه در سرزمين ايران زندگي مي كنند داراي ارزش و جايگاه رفيعي هستند.

وي با بيان اينكه آذربايجان در طول تاريخ مهد بسياري از شخصيت هاي بزرگ بوده است، ابراز اميدواري كرد روز فرا برسد كه با رشد فرهنگي ملت، توهين به هموطنان از بين رفته و همه در كنار هم در صلح و آرامش كامل با احترام متقابل زندگي نمايند.

دايي مسايل قوميتي را موضوعي بسيار كوچك در برابر عظمت و بزرگي نام ايران عنوان كرد و گفت: نبايد به چنين مسايلي به ويژه در محيط پاك ورزشگاه ها دامن زده شود.

وي ادامه داد: بايد ارزش ها را در كشور بزرگ كنيم نه اينكه عده اي تلاش كنند مسايل كوچكي همچون قوميت و مليت ها را بزرگ كنند.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران با اشاره به بازي فردا /جمعه/ مقابل تراكتورسازي، گفت: يكي از بازي هاي سخت و بسيار مهم ليگ برتر را پيش روداريم و اميدواريم تماشاگران در ورزشگاه بازي زيبا، ديدني و مهيجي را شاهد باشند.

دايي از تيم تراكتورسازي به عنوان افتخار مردم آذربايجان ياد كرد و افزود: من از كودكي بازي هاي اين تيم پرهوادار و محبوب را پيگيري مي كردم و به خوبي مي دانم كه مردم آذربايجان با عشق و علاقه خاصي نسبت به تيم خود پايبند هستند.

وي هواداران تراكتورسازي تبريز را متعصب و مودب خواند و اظهاركرد: اين تيم به هواداران خود زنده است و من افتخار مي كنم كه مردم خطه آذربايجان هيچ گاه اين تيم را تنها نمي گذارند.

دايي بازي فرداي دو تيم تراكتورسازي و پرسپوليس را بسيار مهم خواند و گفت: فردا روز بزرگ فوتبال ايران خواهد بود و اميدوارم با برد تيم ما همراه باشد.

وي با تاكيد بر اينكه پرسپوليس با هدف برد و كسب هر سه امتياز اين ديدار به تبريز آمده است افزود: فردا تيم ما هجومي بازي خواهد كرد اما با تفكر وارد ميدان شده و تلاش خواهيم كرد به حريف اجازه ايجاد فرصت گلزني ندهيم.

سرمربي پرسپوليس تهران گفت: در بازي فردا اميد عاليشاه را به علت مصدوميت و پيام صادقيان را به دليل محروميت در اختيار نداريم.

دايي انگيزه هاي بالاي هر دو تيم تراكتور و پرسپوليس براي كسب سه امتياز بازي فردا را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اينكه در راس كادر فني تراكتور شخصيت ممتازي همچون مجيد جلالي قرار گرفته است بدون ترديد شاهد بازي زيبايي خواهيم بود چون تفكرات كادرفني دو تيم معطوف به ارايه بازي فوتبال جذاب است.

وي درباره نوع بازي پرسپوليس با توجه به حضور و يا حاضر نشدن علي كريمي در تركيب تراكتورسازي، اظهار كرد: ما در طول هفته تمريناتي را ترتيب داده بوديم كه بدون مشكل خاصي از بابت حضور اين بازيكن در تركيب تيم حريف وارد زمين شويم.

دايي از علي كريمي به عنوان غنيمت بزرگ براي تراكتورسازي ياد كرد و افزود: من به لحاظ فني احترام زيادي براي وي قايل هستم.

ديدار حساس تيم هاي تراكتورسازي تبريز و پرسپوليس تهران ساعت 15 فردا /جمعه/ در ورزشگاه يادگار امام (ره) برگزار مي شود.

7236/587/ 1645
۰ نفر