۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸
کد خبر: 80914796
T T
۰ نفر
استراليا به زودي به اندونزي پاسخ محترمانه و سريع مي دهد

تهران - 'توني آبوت' نخست وزير استراليا پنجشنبه وعده داد كه پاسخ محترمانه و جامعي به نامه رييس جمهوري اندونزي در ارتباط با مساله شنود تلفن هاي مقامات ارشد آن كشور توسط استراليا ارائه كند

خبرگزاري آسوشيتدپرس پنجشنبه از كانبرا گزارش داد كه نخست وزير استراليا در مجلس نمايندگان آن كشور گفت:مي خواهم كه به مجلس اطمينان دهم ، دولت به زودي پاسخ كامل، سريع و محترمانه اي به نامه رييس جمهوري (اندونزي) خواهد داد.

در پي افشاي شنود مكالمات 'سوسيلو بامبانگ يودهويونو' رييس جمهوري اندونزي توسط 'ادوراد اسنودن' در هفته جاري، اندونزي سفير خود را از كانبرا فراخواند و مناسبات دو كشور به پايين ترين سطح خود تنزل و جاكارتا اعلام كرد كه همكاري در ارتباط با مساله قاچاق پناهندگان به استراليا را به حال تعليق درمي آورد.

نخست وزير استراليا همچنين يادآور شد كه نيت وي آن است كه براي تقويت مناسبات دو كشور آنچه كه معقولانه و براي هر دو طرف مهم است، انجام بدهد.

به گزارش آسوشيتدپرس با توجه به نزديك بودن سال انتخابات در اندونزي، ممكن است قسمتي از واكنش شديد 'يودهويونو' به منطور انحراف توجه عمومي از مشكلات حزب وي و دامن زدن به ملي گرايي باشد.

مترجمام**1533** 1515