۱۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8090246
T T
۰ نفر
اوباما: ظرف 16 ماه سربازان آمریکا را از عراق خارج می کنیم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/14 نیویورک - باراک اوباما نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خبرنگارن گفته است، در صورتیکه کرسی ریاست جمهوری را در اختیار گیرد، سربازان آمریکایی را ظرف 16 ماه از عراق خارج می کند.
وی روز پنجشنبه تصریح کرد که ماهانه یک تا دو لشکر را از عراق خارج خواهم کرد.
نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه ،در این گفت وگو کوشید تا به شایعات تغییر موضعش در این زمینه پاسخ دهد.
اوباما از زمانی که موقعیتش را به عنوان نامزد نهایی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری تثبیت کرد، تحت فشار گروه لابی اسرائیل آیپک مرحله به مرحله از مواضعش بویژه در خصوص خاورمیانه عقب نشست و دیدگاه هایش را با این گروه لابی اسرائیلی قدرتمند در آمریکا هماهنگ کرد.
نامزدی جان مک کین از حزب جمهوریخواه به عنوان رقیبی کاملا ضعیف، این فرصت را به اوباما داده که به افکار عمومی آمریکا تا حدودی بی توجهی و در مقابل خود را بر خلاف شعارش مبنی بر تغییرات در کاخ سفید به گروههای قدرتمند لابی نزدیک سازد.
اوباما به خبرنگاران گفت: موضع من حال، چهار ماه قبل و یک سال قبل همین بوده و هیچ تغییری نکرده است.
وی افزود: حتی اگر طرحی که ارائه داده ام اجرا شود، دو سال دیگر نیروهای ما از عراق خارج خواهند شد که جمعا هفت سال در عراق حضور داشته ایم.
نامزد سیاهپوست حزب دمکرات که قرار است برای بررسی اوضاع عراق به این کشور سفر کند به خبرنگاران گفت که سفر او برای گفت وگو با فرماندهان نظامی و سران کشور عراق است.
اوباما با انتقاد از جرج بوش اظهار داشت: منافع راهبردی آمریکا بطور کلی باید بررسی شود و حضور در عراق نباید تنها موضوع تعیین کننده این منافع باشد.
او گفت: رئیس جمهور آمریکا می گوید که برای حضور در عراق به گفته های فرماندهان نظامی گوش می دهد اما او اشتباه می کند، رئیس جمهور باید ماموریت را تعیین کند و نحوه انجام آن را فرماندهان مشخص می کنند.
اروپام ** 360**2251 شماره 046 ساعت 10:56 تمام
۰ نفر