۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 80896937
T T
۰ نفر
كارگاه تفسير سوره شناختي آيات در دانشگاه پيام نور زنجان برگزار شد

زنجان - دوازدهمين كارگاه آموزشي و پژوهشي تفسير سوره شناختي آيات قرآن كريم با موضوع تفسير سوره‌شناختي آيه 12 سوره لقمان در دانشگاه پيام نور استان زنجان برگزار شد.

مديرگروه مطالعات قرآني پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي دانشگاه پيام نور استان زنجان در اين كارگاه كه با حضور اساتيد و دانشجويان دانشگاه پيام نور و فعالان قرآني استان برگزار شد، گفت: آنچه در رابطه با لقمان و حكمت لقماني در ميان ما مطرح است منطبق با آموزه هاي قرآن كريم و سوره لقمان نيست.

دكتر محمدعلي لساني فشاركي در تفسير سوره شناختي آيه ' و لقد آتينا لقمان الحكمه' بيان داشت: اين آيه و آيات سياق آن، بيش از آنكه بخواهند، حكمت لقماني را بستايند در مقام بيان ويژگي ها و نارسايي ها و كاستي هاي آن هستند.

اين پژوهشگر علوم قرآني مراحل و روش ها شايسته و بايسته اي را كه در تحقيق و تدبر آيات قرآن مي توان به كار بست، برشمرد و آيه 12 سوره لقمان را به عنوان نمونه اي براي بيان اين مراحل و روش هاي تفسير سوره شناختي آيات مطرح كرد.

وي تاكيد كرد: بررسي يك آيه در خارج از سياق فن و صرف نظر از سوره اي كه مشتمل بر آن آيه است، موجب مي شود معاني، مفاهيم و مقاصد آن آيه آنگونه كه شايسته است مورد فهم قرار نگيرد و بلكه در معرض سوء فهم نيز واقع شود.

596/522

سرخط اخبار استان‌ها