۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8088488
T T
۰ نفر
با وجود مشکلات کنونی، رییس جمهوری لبنان به تشکیل دولت بزودی امیدوار است ......................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 08/04/87 بیروت - رییس جمهوری لبنان با وجود مشکلات کنونی این کشور در زمینه تشکیل کابینه، ابراز امیدواری کرد دولت وحدت ملی لبنان ظرف 48 ساعت آینده تشکیل شود.
به گزارش ایرنا از بیروت ، میشل سلیمان روز شنبه در دیدار یک هیات دیپلماتیک لبنانی با وی افزود مهم حمایت از میهن ، تقویت و ایجاد نهادهای قانونی برای اداره امور مردم و تلاش برای تشکیل کابینه طی 48 ساعت آینده است و جایز نیست کسی مانع آن شود.
وی افزود : سزاوار است همه در تشکیل کابینه سهم داشته باشند حتی اگر به حساب شخصی باشد.
وی افزود مصلحت ملی مهمتر است و باید پس از تشکیل کابینه به فکر به تدوین قانون انتخابات و برپایی میزگرد گفت وگوهای ملی بود و تشکیل کابینه گام اساسی برای آغاز گفت وگوها است.
رییس جمهوری لبنان افزود دلیلی برای تشکیل نشدن کابینه وجود ندارد و همه باید در ایجاد تسهیل برای تشکیل آن همکاری کنند.
سلیمان گفت رییس جمهوری در صدر دولت بوده و مسوول نظارت بر رعایت قانون و پاسداری از آن است و مردم تحمل مانع تراشی در مورد تشکیل کابینه را ندارند.
این مقام لبنانی خاطر نشان کرد معیشت مردم ، بازسازی اوضاع سیاسی - اقتصادی و بازگشت امور به حالت عادی در کشور بستگی به تشکیل دولت دارد.
فواد سنیوره نخست وزیر لبنان، یک ماه پیش مامور به تشکیل دولت وحدت ملی شد اما به دلیل ادامه اختلافات میان گروه حاکم و مخالفان بر سر چگونگی توزیع پستهای وزارتی، تاکنون دولت وحدت ملی در این کشور تشکیل نشده است.
خاورم 2082 ** 2084 ** 265 شماره 178 ساعت 15:47 تمام
۰ نفر