۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8088479
T T
۰ نفر
ژاپن خواستار ارسال پیام محکمی برای مقابله با گرمایش جهانی شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/08 توکیو- نخست وزیر ژاپن روزشنبه خواستار آن شد که کشورهای بزرگ انتشاردهنده گازهای گلخانه ای نظیر آمریکا، چین و هند با همکاری مشترک با یکدیگر در اجلاس آتی سران گروه 8 پیام محکمی را در راستای مقابله با گرمایش جهانی ارسال ارسال کنند.
اجلاس سه روزه سران هشت کشور بزرگ صنعتی عضو گروه 8 متشکل از آمریکا، روسیه ، ژاپن ، فرانسه ، انگلیس ، ایتالیا، کانادا و آلمان از روز هفتم ماه ژوئیه سال جاری میلادی (17تیر) در شهر تویاکو در استان هکایدو واقع در شمال ژاپن برگزار می شود.
در این نشست علاوه بر هشت کشور عضو گروه 8، سران برخی کشورها نظیر چین ، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی نیز حضور خواهند داشت .
به گزارش رسانه های ژاپنی ، یاسوئو فوکودا امروز در یک نشست بین المللی که با حضور نمایندگان فعال در زمینه محیط زیست مجالس هشت کشور عضو گروه 8 و کشورهایی که اقتصاد آنها رو به رشد است در توکیو برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های ژاپنی ، موضوع گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی موضوعی است که برای مقابله با آن نیاز به همکاری کشورهای بزرگ انتشاردهنده گازهای گلخانه ای و دیگر کشورهای جهان است .
به گفته دانشمندان ، گازهای گلخانه ای از جمله گاز مخرب دی اکسید کربن از عوامل اصلی گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی در جهان بشمار می رود.
فوکودا، افزود: ژاپن باید به عنوان یک کشور دارنده پیشرفته ترین فن آوریهای نوین مصرف انرژی در جهان ، رهبری مقابله با گرمایش جهانی را بر عهده گیرد.
وی که ریاست اجلاس سران گروه 8 در ژاپن را بر عهده دارد ، ابراز امیدواری کرد که اجلاس گروه 8 و گفت و گو با رهبران کشورهای شرکت کنندگان در این نشست به درک عمیق این کشورها در این زمینه کمک کند.
شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن نیز که در اجلاس سال گذشته سران گروه 8 در آلمان حضور داشت ، در این نشست گفت : وی امیدوار است که کاهش 50 درصدی گازهای گلخانه ای تا سال 2050 میلادی که ژاپن آن را مطرح کرده است ، هدفی برای همه جهانیان باشد.
آبه ، افزود: کشورهای توسعه یافته باید رهبری کاهش گازهای گلخانه ای در جهان را بر عهده گیرند و طرحهای کاری محکمی برای رسیدن به این هدف بردارند.
وی خواستار آن شد که کشورهای صنعتی همچنین رهبری ایجاد چارچوب جدیدی برای جایگزین کردن پروتکل زیست محیطی کیوتو که در سال 2012 میلادی مهلت اجرای آن به اتمام می رسد را نیز بر عهده گیرند.
آساق 1438**280** شماره 169 ساعت 14:54 تمام
۰ نفر