۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8088409
T T
۰ نفر

چند خبر کوتاه از ترکمنستان

۸ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8088409
چند خبر کوتاه از ترکمنستان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/04/08 عشق آباد - روسای کشورهای روسیه ، آذربایجان ، ازبکستان ، قزاقستان ، ترکیه ، بلاروس و تاجیکستان در پیام های تبریک جداگانه به رییس جمهوری ترکمنستان خواستار گسترش روابط با این کشور شدند.
به گزارش ایرنا از عشق آباد، تلویزیون ترکمنستان روز شنبه گزارش داد که این پیام های تبریک به مناسبت پنجاه و یکمین سال تولد قربان قلی بردی محمداف ارسال شده است .
**** رییس جمهوری ترکمنستان به دو وزارت خانه جدید مسکن و صنایع مصالح ساختمانی دستور داد تا واحدهای مسکونی احداث شده را با 50 درصد تخفیف در اختیار مردم این کشور قرار دهند.
به گزارش ایرنا از عشق آباد، سامانه خبری آلتین عصر روز شنبه به نقل از قربان قلی بردی محمداف نوشت که واحدهای مسکونی در دست ساخت باید براساس استانداردهای جهانی باشد.
رییس جمهوری ترکمنستان گفت که دولت این کشور صنعت ساختمان سازی را در اولویت سیاست های اقتصادی خود قرار داده است و در این راستا تسهیلات زیادی در اختیار شرکت های سازنده قرار می دهد.
**** رییس جمهوری ترکمنستان با صدور فرمانی یازمراد خوماداف را بعنوان وزیر صنایع مصالح ساختمانی این کشور منصوب کرد.
بردی محمداف از وزیر جدید صنایع مصالح ساختمانی این کشور خواسته است تا مشکلات موجود در زمینه توزیع ناعادلانه واحدهای مسکونی ساخته شده به مردم را برطرف نماید.
هم اکنون مشکل تهیه مسکن در ترکمنستان به یک معضل اساسی تبدیل شده است و این درحالی است که شرکت های ساختمان سازی خارجی زیادی در این کشور در حال ساخت واحدهای مسکونی هستند.
**** نشریه تحلیلی موسوم به نفت و گاز و منابع معدنی ترکمنستان به زبان های ترکمنی ، روسی و انگلیسی منتشر شد.
قربان قلی بردی محمداف رییس جمهوری ترکمنستان در پیام خود به خوانندگان این نشریه تخصصی گفت : این نشریه هر چهار ماه رویدادهای مهم مجموعه سوخت و انرژی را که با دوران رستاخیز جدید این کشور کاملا تطابق دارد ، اطلاع رسانی می کند.
در این نشریه قرار است سیاست های دولت ترکمنستان در زمینه چند مسیری کردن مجموعه سوخت و انرژی و بهره برداری نتیجه بخش از سوخت و انرژی به تفصیل تشریح شود.
آساق 1366**1789**330**2190** شماره 099 ساعت 11:54 تمام
۰ نفر