۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷
کد خبر: 80831910
T T
۰ نفر
عنوان سنگرسازان بي سنگر، تجلي روحيه ايثارگري جوانان ايران اسلامي است

تبريز- نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري گفت: لقب سنگر سازان بي سنگر با روحيه ايثارگري گروهي از جوانان گره خورده كه با ايثار و فداكاري روزگار خويش را براي هدفي وقف كردند كه عزت ايران اسلامي را تضمين كرد.

آيت الله هاشم هاشم زاده هريسي روز چهارشنبه در همايش سنگرسازان بي سنگر سازمان جهاد كشاورزي استان،اظهار كرد: نيروهاي جهادي در موقعيت هايي از جنگ تحميلي حضور يافتند كه هيچ كسي را آمادگي حضور در آن مناطق نبود و نيروهاي جهاد سازندگي با انجام اقدامات تخصصي راه سازي و ساختن جاده در سرعت بخشي به ارتباط رزمندگان با خط مقدم نقش بسيار موثري داشتند.

وي افزود: اين نيروهاي مخلص آنچنان تلاشي از خود نشان دادند كه بحق، لقب جاويد سنگرسازان بي سنگر را از امام راحل دريافت و اين لقب پرافتخار تا ابد تجلي ايثار و فداكاري جان بركفان جهادي خواهد بود.

وي گفت: جهادگران در دوران دفاع مقدس با سلاح ايمان و عشق به سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع)، خود را سرباز بي چون و چراي امام و كشور و ملت دانستند و با خلوص نيت و پاكي دل هر چه در توان داشتند صادقانه در طبق اخلاص نهادند تا آرمان هاي والاي اسلام و انقلاب حفظ شود.

آيت الله هاشم زاده هريسي اظهاركرد: بعد از جنگ نيز رسالت و وظيفه سنگيني بر عهده جهاد و نيروهاي جهادگر محول و سازندگي و خودكفايي ايران در عرصه كشاورزي و خدمات رساني به مناطق جنگ زده و روستاها مهمترين آنها بود.

وي اضافه كرد: جهادگري، اوج عبادت و سعادت در خدمت به اقشار كم درآمد كشور و هدف آن خودكفايي و استقلال در عرصه كشاورزي و اقتصاد است.

وي با اداي احترام به ارواح طيبه شهداي انقلاب، جنگ تحميلي و به خصوص شهداي سنگرسازان بي سنگر گفت: شهادت بالاترين مقام انساني است كه روح را به اوج مي رساند و به كمال مطلق يعني خالق هستي رهنمون مي كند و بالاتر ازآن مقامي بر انسان متصور نيست.

وي اظهار كرد: هفته دفاع مقدس يادآور اوج فداكاري و ايثار ملتي است كه توانستند با ايماني شگرف، حماسه اي جاويد را در تاريخ بشر به ثبت رسانده و عزت ايران اسلامي را براي جهانيان نمايان كنند.

7223/587