۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۵۴
کد خبر: 80785146
T T
۰ نفر
كوروش باقری: قصد استعفا ندارم/ المپیكی ها می توانند به اردوی تیم ملی برگردند

تهران - تیم ملی وزنه برداری ایران در كمتر از دو ماه مانده به پیكارهای وزنه برداری قهرمانی سال 2013 بزرگسالان جهان در لهستان، با تركیبی كاملا تغییر كرده و جوان گام در این آوردگاه مهم می گذارد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی وزنه برداری كشورمان در دو سال گذشته، در مسابقه های وزنه برداری قهرمانی سال 2011 جهان در شهر پاریس پایتخت فرانسه و نیز بازی های المپیك 2012 لندن موفق به كسب مدال های رنگارنگ شد.

تیم ایران در مسابقه های جهانی سال 2011 در فرانسه، با مدال های طلای بهداد سلیمی و كیانوش رستمی، مدال نقره سجاد انوشیروانی و مدال برنز سعید محمدپور پس از مدت ها بر سكوی سوم دنیا ایستاد.

این موفقیت در بازی های المپیك 2012 لندن نیز تكرار شد و

بهداد سلیمی مدال طلا، نواب نصیرشلال و سجاد انوشیروانی مدال های نقره و كیانوش رستمی مدال برنز دریافت كردند.

«كوروش باقری» سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اعتقاد دارد، تیم ملی كنونی را نباید با تیم قبلی مقایسه كرد چرا كه برای تیم قبلی، سه سال زحمت كشیده شد تا به چنین افتخاراتی برسد اما تیم فعلی وزنه برداری كاملا دگرگون و جوان شده اما با این احوال، او هیچ گاه مانع حضور وزنه برداران المپیكی به اردوی تیم ملی وزنه برداری نشده و آنها هنوز نیز می توانند به تیم ملی وزنه برداری ایران ملحق شوند.

پایان بازی های المپیك لندن، نقطه آغازی برای بروز حاشیه هایی خانمانسوز و به نوعی خودزنی وزنه برداری ایران بود كه متاسفانه در چند ماه گذشته، این رشته ورزشی مدال آور را از مسیر اصلی خود خارج كرده است.

حاشیه سازان، خواسته و یا ناخواسته با بیان مواردی كه به جز ضرر و زیان، حاصلی برای تیم ملی وزنه برداری ایران در مسابقات جهانی نداشته، هیچگاه نخواستند مسایل خود را به صورت شفاف و رودرو با مسوولان فدراسیون وزنه برداری در میان بگذارند.

تیم ملی وزنه برداری ایران اكنون با حضور نداشتن پنج وزنه بردار ملی پوش و المپیكی خود، كاملا تغییر كرده و این كار تیم ملی را برای كسب مدال در عرصه مسابقه های وزنه برداری قهرمانی جهان در لهستان سخت كرده و سخت تر از آن اینكه مسوولان فدراسیون وزنه برداری و مربیان تیم ملی باید بخشی از وقت و نیروی خود را صرف برطرف كردن حاشیه ها كنند.

«كوروش باقری» در این زمینه، در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران در مجموعه ورزشی آزادی تهران به سوالات مختلف خبرنگار ایرنا پاسخ داد كه در پی آمده است:

** در روزهای اخیر خبرهایی در مورد دوپینگ مرادی و شریفی دو وزنه بردار ملی پوش تیم كشورمان در رسانه ها منتشر شده است، آیا این مساله درست است؟

باقری: تا این لحظه از سوی فدراسیون وزنه برداری به من به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری چیزی گفته نشده و در سایت فدراسیون بین المللی نیز چنین خبری منتشر نشده است.



** پس به نظر می رسد این موضوع فقط یك شایعه است؟

باقری: حرف های گفته شده در این خصوص با شایعه فرق می كند، این حرف ها برای آماده سازی اذهان عمومی در باره شیطنت هایی است كه برخی دوستان در آستانه مسابقه های جهانی لهستان برنامه ریزی كرده اند. با این حال امیدوارم فقط شایعه باشد.

به جای اینكه این موضوع را بیشتر گسترش دهیم باید بررسی كنیم از كجا به وجود آمده است.



** مسابقه های وزنه برداری قهرمانی جهان در لهستان در كمتر از دو ماه دیگر برگزار می شود و ما كار سختی در این مسابقه ها خواهیم داشت، در این خصوص چه صحبتی با افرادی كه چنین جوی را ایجاد می كنند، دارید؟

باقری: كار آنها تاثیرگذار است و ماهیتش برای من روشن شده چرا كه در سه سال گذشته، بهترین نتایج را گرفته ایم و هر جا كه تیم ملی وزنه برداری موفق بوده، طوری وانمود كرده اند موفقیت ربطی به ما نداشته و اگر نقطه ضعفی هم بوده برعكس عمل كرده و آن را مربوط به ما دانسته اند.

اما تلاش مذبوحانه آنها بی نتیجه است و تا زمانی كه من سرمربی هستم، اصولی دارم و مطمئن باشید براساس اصول و چارچوب اصلی به كارم ادامه خواهم داد. حال مدال بگیریم و یا اینكه مدال نگیریم.



** همانطور كه اشاره كردید، در سه سال گذشته بهترین نتایج را كسب كرده ایم اما اكنون شاهد آن هستیم، پنج وزنه بردار اصلی تیم ملی وزنه برداری ایران در سه سال گذشته در حال حاضر در اردو نیستند. این موضوع آیا ختم به خیر خواهد شد یا نه؟

باقری: من نباید دیگر در این زمینه جواب بدهم چرا كه من این پنج

نفر را بیرون نكردم و مانع برگشتشان نیز نشدم اما در این مدت، تهمت های زیادی به من زده شد.

در این زمینه من نظر خاصی نباید بدهم چون من خارج از بحث هستم به دلیل آنكه یك عده تصمیماتی را گرفته اند و دنبال تغییراتی هستند.



** منظورتان تغییر رییس فدراسیون وزنه برداری و سرمربی تیم ملی وزنه برداری است؟

باقری: به صورت علنی و آشكار، نام رییس فدراسیون را نبرده اند ولی صحبت به میان آمده كه كوروش باقری را باید عوض كنند. من نیز بارها اعلام كرده ام، قصد استعفا ندارم و به خوبی از عهده كارم برمی آیم و شاید این شیطنت ها باعث شود ما توان و قدرت خود را هدر دهیم و به لحاظ روحی و روانی و جسمی به انرژی مضاعفی نیاز داشته باشیم، در هر صورت من با این حرف ها نه نا امید می شوم و نه دست از كار می كشم.

من در ورزش، فراز و نشیب های زیادی را دیده ام و در واقع روز اولم نیست، شاید سن و سالم نسبت به مربیان دیگر از نظر

مربیگری زیاد نباشد ولی از همان زمانی كه ورزش می كردم، بسیاری از مسایل را دیدم كه خیلی از دوستان تصورش را نمی توانند بكنند.

همه ما باید از بزرگترهای خود یاد بگیریم و اینكه صلابت، شجاعت، جدیت در كارها و گم نكردن خود و اهداف می تواند جزو خصوصیات اصلی ما باشد.



** به غیر از مسایل حاشیه ای كه به آن اشاره كردید، آیا به زودی شاهد حضور پنج وزنه بردار ملی پوش و المپیكی در تیم ملی وزنه برداری ایران خواهیم بود؟

باقری: از نظر من مساله ای نیست كه بخواهد حل شود، یك تنشی رخ داده كه من نباید در این زمینه صحبت كنم چرا كه موضع من مشخص است، من همان موقع هم گفتم هر كدامشان اگر آمادگی دارند و می توانند با این شرایط كار كنند، ما در خدمتشان هستیم.

من به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران، حوزه اختیارات خود را می شناسم و ورزشكار نمی تواند برای من تعیین تكلیف كند كه چگونه رفتار كنم.



** در این خصوص، یك مقدار احساسی فكر نمی كنید؟

باقری: شما اگر جای من بودید چه می كردید؟ من به كسی نگفتم برود و در این چند سال با بیش از 60 وزنه بردار كار كرده ام.

چارچوب ها و اصولم را هرگز زیر پا نمی گذارم، قبول دارم در كار خود جدی و سخت گیر هستم، صدایم بعضی اوقات بلند است و خیلی وقت ها هم عصبانی می شوم ولی همه اینها به خاطر تیم ملی وزنه برداری ایران و آمادگی ملی پوشان وزنه برداری است.

از نظر من اینها توهین نیست. من كسی را بیرون نكرده ام و مانع برگشتن كسی هم نیستم و توهین هم به كسی نكرده ام.



** فكر می كنید در مسابقه های وزنه برداری قهرمانی جهان در لهستان چه نتایجی بگیریم؟

باقری: من كمتر در این زمینه فكر می كنم و اهل پیشگویی نیستم، همه نفرات عوض شده اند و نتیجه گرفتن نیز سخت است ولی مطمئن هستم كه دست خالی برنمی گردیم.

تیمی كه در بازی های المپیك لندن موفق شد، سه سال روی آن كار شده بود اما اعضای تیم فعلی از ابتدای امسال كار خود را آغاز كرده اند و نگران این موضوع هم نیستم زیرا اگر نتیجه هم نگیریم، از نظر من مشكلی نیست ولی صددرصد اطمینان دارم دست خالی از مسابقات قهرمانی جهان برنمی گردیم.



** صحبت پایانی شما چیست؟

باقری: از مردم خوب كشورمان تشكر می كنم، زیرا هر جا ما را می بینند واقعا به ما لطف و محبت می كنند و این مساله سبب می شود، توان و قدرت كار كردن ما چندین برابر شود و انگیزه بیشتری در ما برای موفقیت های آینده ایجاد می شود.

ما شرمنده محبت ها و حمایت های مردم خوب كشورمان هستیم.

ورزشی (5). ** 1067 ** 1589