۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80785099
T T
۰ نفر
انهدام یك شبكه بین المللی پورنوگرافی كودكان در آفریقای جنوبی

پرتوریا – پلیس آفریقای جنوبی روز جمعه با اعلام اینكه موفق به شناسایی و درهم پاشیدن یك شبكه بزرگ بین المللی پورنوگرافی كودكان در این كشور شده است، گفت تاكنون تعدادی افراد در ارتباط با این شبكه فساد، دستگیر و یا تحت بازجویی قرار گرفته اند.

بگزارش ایرنا، سومون ماك گاله سخنگوی پلیس آفریقای جنوبی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: پلیس هم اكنون در حال بازجویی از 44 نفر بدلیل احتمال ارتباط با این شبكه بین المللی است .

وی افزود: پلیس بدنبال كسب حكم جستجو برای یافتن مدارك و شواهد از 30 نفر، بازجویی و تحقیق از 50 نفر را نیز در دستور كار قرار داده است.

بگفته سخنگوی پلیس آفریقای جنوبی، تاكنون شش نفر در ارتباط با این مساله در چهار استان دستگیر شده اند كه در زمره پنجاه نفر یاد شده هستند.

براساس گزارش پلیس آفریقای جنوبی، از میان این شش نفر، دو نفرشان آموزگار و یك نفر دیگر مدیر مدرسه است.

روزنامه تایمز چاپ آفریقای جنوبی در شماره اخیرش مدعی شده است كه درمیان افراد مظنون به مشاركت دراین شبكه بین المللی پورنوگرافی كودكان، برخی از مدیران عالی رتبه بانك ها، شركت های بیمه و شركت های فناوری اطلاعات دیده می شوند.

براساس گزارش این روزنامه، این شبكه پورنوگرافی با كشورهای كانادا، انگلیس، آمریكا، استرالیا و نیز كشورهای واقع در غرب اروپا مرتبط بوده است.

گفته می شود كه صدها كودك از سوی این شبكه سوءاستفاده جنسی از كودكان و انتشار تصاویر مستهجن آنان در اینترنت و یا به صورت لوح های فشرده، مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.

خاورم.1552
۰ نفر