۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 80780213
T T
۰ نفر
نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس امسال در كشور آغاز می شود

شهركرد- رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس كشور، آغاز نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس را از برنامه های این بنیاد برای سال جاری اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، سردار پاسدار بهمن كارگر روز دوشنبه درحاشیه تودیع و معارفه مدیركل بنیاد حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در جمع خبرنگاران افزود: با فعال شدن این نهضت فیلم، سریال و آثار جمع آوری شده و موجود در حوزه دفاع مقدس به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار مردم دیگر كشورها قرار می گیرد.

وی گفت: تا كنون برخی از آثار دفاع مقدس به زبان های انگلیسی، عربی، اسپانیایی و روسی ترجمه شده و امیدواریم این امر برای همه آثار ادامه پیدا كند.

سردار كارگر افزود: فعالیت های انجام شده در حوزه ادبیات پایداری انتظارات را برآورده نكرده و این فعالیت ها انجام شده در حد 10 درصد آن چیزی است كه باید انجام شود.

وی اظهار كرد:دفاع مقدس یك میدان وسیع در همه ابعاد است و تاكنون نتوانسیتم تمام آثارو خاطرات این دوران را گردآوری كنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس كشور گفت: در موضوع خاطره نویسی 50 درصد كارها از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سپاه پاسداران وبنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده كه باید تمام این آثار جمع بندی شود.

كارگران اظهاركرد: امیدواریم تا پایان برنامه پنجم بتوانیم 30 درصد پیشرفت داشته باشیم و در افق 1404 در مساله دفاع مقدس و حفظ آثار، 70درصد آثار موجود جمع آوری و تدوین شود.

7360/558/