۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80777616
T T
۰ نفر
نماینده مجلس:تیم اقتصادی دولت جدید نویدبخش خلق حماسه اقتصادی است

اصفهان- نماینده مردم نجف آباد و تیران و كرون استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید با تیم اقتصادی خوب خود نویدبخش خلق حماسه اقتصادی است.

«ابوالفضل ابوترابی» عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم اقتصادی دولت حجت الاسلام روحانی قوی، حرفه ای و صاحبنظر است.

وی با اشاره به ضرورت تعامل دولت و مجلس گفت: این تعامل با رای قاطع به تیم اقتصادی دولت یازدهم آغاز شد كه برای اولین قدم خوب بود.

این نماینده مجلس اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها،پروژه مسكن مهر، بدهی دولت به پیمانكاران، اصلاح ساختار نظام بانكی كشور را از مشكلات اقتصادی عنوان كرد و افزود: رفع این معضلات تعامل و همكاری دولت و مجلس را می طلبد.

وی ابراز امیدواری كرد با توجه به شرایط موجود و تعامل مجلس و دولت خلق حماسه اقتصادی در حد توان تحقق پیدا كند.

عضو كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، انتخاب وزیر دادگستری را انتخابی شایسته و به جا برشمرد و گفت: متاسفانه بر اساس قانون اساسی حوزه اختیارات وزیر دادگستری محدود است و بیشتر به عنوان رابط بین قوا و بدون اختیار فعالیت دارد.

وی با اشاره به طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری گفت: با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی هنوز اصل 160 قانون اساسی تدوین نشده است و در صورتی كه این طرح به نتیجه برسد شاهد اقدامات چشمگیری در این حوزه می باشیم.

ابوترابی اظهار كرد: وزیر دادگستری تنها وزیری در كابینه است كه سه قوه در مورد آن نظر می دهند و یك اصل در قانون به این وزارتخانه اختصاص داده شده است ولی به دلیل محدودیت اختیارات، كار خاصی نمی تواند انجام بدهد.

ت/8114/1042/510