۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۰
کد خبر: 80774633
T T
۰ نفر
سرانه آب شرب در نورآباد به استاندارد كشوري ارتقاء مي يابد

دلفان - رييس امور آب و فاضلاب شهرستان دلفان گفت: با بهره برداري ازمخزن 5 هزار متر مكعبي آب ظرفيت توليد آب براي هر مشترك در نورآباد به استاندارد كشوري يك متر مكعب خواهد رسيد.

'نادر بهرامی' روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : طرح مخزن 5 هزار متر مكعبی شهر نورآباد یكی از طرح های مهم ذخیره آب در این شهر است كه مرحله اول آن در سال گذشته به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت : با اجرای عملیات نصب خطوط رفت و برگشت و ایستگاه پمپاژ در سال جاری این طرح تا پایان شهریور ماه به بهره برداری كامل می رسد.

وی، با بیان اینكه خوشبختانه در سطح شهر نورآباد مشكلی در جهت تامین آب شرب وجود ندارد گفت: در برخی مناطق به علت ارتفاع زیاد مانند منطقه بهارستان با مشكل افت فشار مواجه ایم كه با بهره برداری از طرح مخزن 5 هزار متر مكعبی این مشكل نیز مرتفع خواهد شد .

به گفته وی ، برای تكمیل و بهره برداری كامل مخزن 5هزار متر مكعبی 30 میلیارد ریال هزینه می شود .

وی افزود : آب آشامیدنی شهر نورآباد از 11 حلقه چاه آرتزین منطقه كفراج تامین می شود كه خوشبختانه این آب از آبهای با كیفیت در استان لرستان است كه هرروزه توسط كارشناسان شبكه بهداشت مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی ، طول شبكه انتقالی شبكه آب نورآباد را 130 كیلومتر عنوان كرد و افزود : 13 كیلومتر از آن مربوط به خط اصلی آب از كفراج به نورآباد و مابقی آن به شبكه های داخلی و فرعی است.

7270/630