سياست هاي تركيه درقبال اسراييل در تضاد است ، حملات اردوغان به اسراييل حرف است

آنكارا - 'بايرام جوشغون' روزنامه نگار و نويسنده روزنامه 'يني مساژ' چاپ تركيه سياست هاي اين كشور درقبال اسراييل را در تضاد با يكديگر خواند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وی در مطلبی تحت عنوان 'تقیه در مورد اسراییل' با اشاره به اینكه اعلام اسراییل به عنوان 'تروریست دولتی' در نزد افكار عمومی و متعاقب آن ادامه روابط با اسراییل یك تضاد بزرگ است، نوشت: این مساله همانند یك بندبازی است.

وی با اشاره به سخنان 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه علیه اسراییل می نویسد: سخنان اردوغان علیه اسراییل بزرگترین برگ برنده وی در انتخابات است ، زمانی كه وی در تنگنا قرار می گیرد تاكتیك حمله به اسراییل را در پیش می گیرد.

به نوشته جوشغون ،این حملات و سخنان تند علیه اسراییل تنها در حرف می باشد و در عمل چیزی از آن مشاهده نمی شود و سخنان اخیر معاون وزیر دفاع اسراییل مبنی بر ادامه صادرات سلاح اسراییل به تركیه كه در روزهای گذشته عنوان شد نیز دلیلی بر این ادعاست.

وی با اشاره به اینكه روابط تركیه و اسراییل در هیچ برهه ای قطع نشده بود و روابط تجاری طرفین ادامه داشت؛ نوشت: با این كار مردم تركیه را فریب داده اند.

جوشغون با اشاره به حادثه كشتی مرمره آبی كه منجر به كشته شدن 9 تن از اتباع تركیه شد و سه شرط تركیه برای عادی سازی روابط با اسراییل مبنی بر عذرخواهی، پرداخت غرامت و پایان دادن به محاصره غزه نوشت: گفته می شود اسراییل عذرخواهی كرده است ولی هیچ سندی در این زمینه در دست نیست چرا كه اگر دولتی از دولتی دیگر عذرخواهی كند باید سندی برای این مساله وجود داشته باشد و كسی بجز اردوغان این عذرخواهی را نشنیده است.

به نوشته جوشغون، تركیه در مقابل پرداخت غرامت به بازماندگان كشتی مرمره آبی توسط اسراییل قول بازپس گیری دعاوی آنان را داده است و در مورد محاصره غزه نیز اسراییل نه تنها به محاصره غزه پایان نداده بلكه آن را تشدید نیز كرده است و ماهیگیران فلسطینی نوار غزه كه پیش از این تا شش مایلی آبهای ساحلی امكان ماهیگیری داشتند درحال حاضر تنها تا سه مایلی امكان ماهیگیری دارند.

خاورم**2012**230**1392