۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲
کد خبر: 80746291
T T
۰ نفر
تراكتورسازي به دنبال ششمين برد متوالي مقابل پرسپوليس

تبريز- تيم فوتبال تراكتورسازي در حالي خود را براي بازي مقابل پرسپوليس تهران در هفته اول از سيزدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي ايران آماده مي كند كه به دنبال ثبت ششمين برد متوالي خود مقابل اين تيم است.

این دو تیم كه تاكنون 32 بار به طور رسمی رو در روی هم قرار گرفته اند دوم مرداد در ورزشگاه آزادی تهران برای سی و سومین بار مقابل هم قرار می گیرند.

تراكتورسازی در این بازی برای كسب ششمین برد متوالی و پرسپولیس برای پایان دادن به ناكامی های سه فصل گذشته در میدان حاضر می شود، از این جهت اولین بازی دو تیم در اولین هفته از رقابت های سیزدهمین دوره از حساسیت خاصی برخوردار است.

حضور بازیكنانی از دو تیم در تیم مقابل، حساسیت این دیدار را دوچندان كرده و هواداران دو تیم برای تماشای این بازی لحظه شماری می كنند.

به نوعی دیدار این دو تیم حساس ترین بازی هفته اول محسوب می شود و تمام نگاه ها در این هفته معطوف این بازی است.

تراكتورسازی تبریز از بازی برگشت فصل دهم با سرمربیگری فراز كمالوند به پرسپولیس تهران امتیاز نداده و در پنج بازی رسمی مقابل این تیم هم در تبریز و هم در تهران صاحب برتری شده است.

این تیم تبریزی در فصل دهم و پس از آنكه یك بر صفر پرسپولیس را شكست داد، طلسم 17 ساله مقابل این تیم را شكست و تراكتورسازی پس از 17 سال مقابل پرسپولیس به برتری رسید.

در فصل یازدهم نیز تراكتورسازی با هدایت امیر قلعه نویی در تهران یك بر صفر و در تبریز چهار بر یك پرسپولیس را از پیش رو برداشت.

این تیم تبریزی در فصل دوازدهم با سرمربیگری تونی اولیویرای پرتغالی نیز در تهران یك بر صفر صاحب برتری شد و در تبریز سه بر یك حریف خود را مغلوب كرد تا پرسپولیس در پنج بازی متوالی مقابل این تیم، ناكام بماند.

دو تیم تاكنون و در 32 بازی رسمی رو در روی هم قرار گرفته اند كه سهم پرسپولیس 14 برد، سهم تراكتورسازی شش برد و تساوی های دو تیم 12 بازی بوده و در مجموع برتری از آن پرسپولیس است اما در بازی های لیگ برتر دو تیم تاكنون در 10 بازی مقابل هم صف آرایی كرده اند كه تراكتورسازی با پنج برد در مقابل چهار برد پرسپولیس ، نسبت به این تیم برتری دارد.

اولین بازی رسمی دو تیم در 29 فروردین 1354 برگزار شد كه تیم پیروزی با نتیجه سه بر صفر تراكتورسازی را شكست داد.

اما اولین برد تیم تراكتورسازی نیز به سال 1372 برمی گردد كه در آن بازی تیم تراكتورسازی با نتیجه دو بر یك حریف دیرینه خود را با سرمربیگری 'واسیلی گوجا' مغلوب كرد.

تقابل شاگردان مجید جلالی و علی دایی در هفته اول رقابت ها با انبوهی از بازیكنان مطرح و سرشناس كه در دو تیم توپ زده اند دیدنی خواهد بود.

تراكتورسازان عصر امروز آخرین تمرین تاكتیكی خود را پشت درهای بسته ورزشگاه اختصاصی انجام می دهند و فردا صبح عازم تهران می شوند.

بازیكنان این تیم فردا در تهران تمرین سبكی را انجام خواهند داد تا برای بازی روز چهارشنبه كه ساعت 22 و در ورزشگاه آزادی تهران انجام می شود آماده شوند.

دیدارهای هفته اول سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران دوم و سوم مردادماه برگزار می شود.

7233/587