۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۶
کد خبر: 80739728
T T
۰ نفر
7000 قطعه عكس از علماي مكتب تشيع بر روي سايت فرهيختگان تمدن شيعه قرار گرفت

قم- مدير سايت فرهيختگان تمدن شيعه گفت: هفت هزار قطعه عكس از علماي مكتب تشيع بر روي سايت فرهيختگان تمدن شيعه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از پژوهشكده باقرالعلوم (ع)،' داود مهرابی رزوه ' در این باره گفت: با اضافه شدن بخش رسانه در سایت، 500 قطعه فیلم ، 800 فایل صوتی و هفت هزار قطعه عكس مربوط به علما بر روی سایت قرار داده شده است.

وی،آغاز فعالیت این سایت را سال 1387 هجری دانست و گفت: این سایت جهت تحقیق علاقمندان در مورد زندگی و عوالم شخصی علما تأسیس و اطلاعات ارزشمندی در آن بارگزاری شده است.

این مدیر پژوهشی در مورد هدف از تاسیس این سایت گفت: هدف از راه اندازی سایت فرهیختگان تمدن شیعه، آشنایی مردم با زندگی علما و بزرگان مكتب تشیع است كه با بذل جان و مال خود مذهب تشیع را زنده نگاه داشته و بر عزت آن افزوده اند.

مهرابی ادامه داد: در بخش زندگینامه، اطلاعات فردی هر عالم، بصورت تفكیك شده اشاره شده است و در بخش حكایات، كه بسیار جالب و عبرت آموز است، حكایاتی از زندگی علما بصورت موضوعی دسته بندی شده است.

وی در مورد بخش نصایح سایت گفت: این بخش در بردارنده سخنان و پندهای راهگشای علما برای خوانندگان است و در بخش تألیفات، دسته بندی موضوعی و الفبایی آثار علما قرار گرفته است.

مدیر گروه سایت فرهیختگان در مورد دوبخش دیگر سایت گفت: در قسمت فعالیت ها، به فعالیتهای مختلف سیاسی، اجتماعی علما اشاره شده است و در بخش علوم، به تبحر علما در علوم مختلف و تالیفات آنها اشاره شده است.

وی در ادامه به بخش مكانهای جغرافیایی در سایت فرهیختگان اشاره كرد و گفت: در این بخش به اطلاعات مختلف درباره محل تولد، وفات، تدریس و محل دفن علما اشاره شده و این بخش دارای قابلیت جستجو در مكانهای مختلف است.

شایان ذكر است سایت فرهیختگان تمدن شیعه با آدرس NBO.IR قابل دسترس است و علاقمندان می توانند برای تحقیق در مورد زندگینامه علمای مكتب تشیع به این سایت مراجعه كنند.ك/3

/8138/ 380/

سرخط اخبار استان‌ها