۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 80736085
T T
۰ نفر
تركيب اعضاي هيات مديره اتحاديه هاي صنفي مشخص شد

تهران- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، تركيب اعضاي هيات مديره اتحاديه هاي صنفي را مشخص كردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یكشنبه) مجلس به ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون نظام صنفی كشور پرداختند و موادی از این لایحه را تصویب كردند.

براساس ماده 14 این لایحه كه به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، قانون نظام صنفی كشور اصلاح و سه تبصره به آن الحاق می شود.

همچنین در ماده 23 این لایحه مقرر شد: در اتحادیه ها افراد منتخب به ترتیب براساس اكثریت نسبی آرای ماخوذه شامل یك نفر رییس، دو نفر نایب رییس، یك نفر دبیر و یك نفر خزانه دار تعیین شوند.

با تصویب نمایندگان مجلس، همزمان با برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره اتحادیه، انتخاباتی برای تعیین دو نفر بازرس (اصلی و علی البدل) برگزار می شود.

نمایندگان در تبصره 1 ماده 23 این لایحه نیز مقرر كردند در صورت عدم آمادگی پذیرش سمت تعیین شده توسط فرد منتخب، تعویض سمت وی با سمتی كه احراز آن نیاز به تعداد آرای كمتری دارد، بلامانع است.

مجلسی ها در تبصره 2 ماده 23 لایحه اصلاح قانون نظام صنفی كشور نیز تصویب كردند كه در صورت تساوی آرا بین دو یا چند نفر از اعضای هیات مدیره اتحادیه، سمت آنها از طریق قرعه توسط رییس كمیسیون نظارت یا نماینده وی و با حضور اكثریت اعضای هیات مدیره تعیین شود.

نمایندگان همچنین تبصره 3 ماده 23 این لایحه را تصویب كردند كه براساس آن در صورت درخواست تمامی منتخبین سمت آنها از طریق برگزاری انتخابات داخلی در حضور رییس یا نماینده كمیسیون نظارت تعیین می شود.

نمایندگان مجلس در ماده 15 این لایحه تصویب كردند كه تبصره 3 ماده 26 قانون نظام صنفی كشور اصلاح شود.

نمایندگان مجلس تبصره 3 قانون نظام صنفی را به این شرح اصلاح كردند كه برای صنوفی كه تعداد آنها به حدنصاب لازم برای تشكیل اتحادیه نرسیده است یا فاقد اتحادیه اند، ارایه پروانه كسب و سایر امور صنفی از طریق اتحادیه همگن یا اتاق اصناف شهرستان مربوط، بنا به تشخیص كمیسیون نظارت صورت می گیرد.

لایحه اصلاح قانون نظام صنفی كشور 57 ماده دارد.

سیام(3)**9121**9132**1336