۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰
کد خبر: 80728546
T T
۰ نفر
تخريب 105 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي كشاورزي دماوند

دماوند - تهران بزرگ - رييس جهاد كشاورزي شهرستان دماوند از تخريب حدود 105 مورد ساخت و ساز غيرمجاز در اراضي كشاورزي از ابتداي سال تاكنون خبر داد.

'حمیدرضا خلیلی' روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار كرد: حفظ اراضی زراعی و كشاورزی وظیفه سنگینی است كه تحقق این مهم نیازمند همكاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط است.

وی ادامه داد: گسترش حاشیه نشینی، رعایت نكردن اصول ساخت و ساز، ناهنجاریهای اجتماعی، آلودگی زیست محیطی و از بین رفتن اراضی كشاورزی و فضای سبز از مشكلات و موانعی است كه ساخت و سازهای غیرمجاز عامل ایجاد كننده آن هستند و باید توجه ویژه ای از سوی مسوولان امر در جلوگیری از اینگونه اقدامهای غیرقانونی انجام شود.

رییس جهاد كشاورزی شهرستان دماوند گفت: از ابتدای سالجاری تاكنون در مساحت پنج هزار و 100 مترمربع دیواركشی و در حدود 850 متر مربع بنای غیرمجاز در اراضی كشاورزی توسط مسوولان حفاظت كاربری اراضی زراعی تخریب شده است.

خلیلی نداشتن نظارت و كنترل براحداث هر گونه ساختمان سازی غیرمجاز و همچنین ساخت تاسیسات در داخل اراضی كشاورزی را مغایر با قانون حفظ كاربری اراضی كشاورزی دانست.

رییس جهاد كشاورزی شهرستان دماوند افزود: براساس ماده 100 قانون شهر داری ها مالكین اراضی و املاك باید قبل از هر گونه اقدام عمرانی و شروع ساختمان از شهرداری مربوطه پروانه بگیرند .

وی ادامه داد: براساس تبصره ماده 3 آیین نامه استفاده از اراضی كشاورزی، احداث بنا در خارج از حریم شهرها و روستاها، ایجاد هر گونه حصاراز جمله دیوار و فنس مستلزم اخذ مجوز از مرجع صدور پروانه می باشد.

خلیلی محدوده رودهن، چنارغرب، گل آهك، وادان، صالح آباد، اهران، دهن ،زان، همند آبسرد، جابان و سربندان را از جمله مناطقی عنوان كرد كه تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز با همكاری و مساعدت عوامل اجرایی حفظ اراضی كشاورزی در آنها صورت گرفته است.

این مسوول توجه و اهمیت حفاظت ازخاك، این گوهر گرانبها و میراث ماندگار بشریت را بسیار مهم خواند و گفت: درست شدن هرمتر مربع خاك كه از آن به طلای زرد نام برده می شود، نیازمند صرف سالهای متمادی است.

رییس جهاد كشاورزی گفت: با وجود كمبود نیروی انسانی و نبود تخصیص اعتبار كافی در سازمان جهاد كشاورزی، تاكنون در حدود 207 هزار هكتار اراضی از ساخت وسازهای غیر مجاز جلوگیری شده است.

وی افزود: خوشبختانه در برخی شهرستانهای استان تهران تعامل و هماهنگی مسوولان و دستگاههای ذیربط سبب مقابله با تخلف ها و پیشگیری از ساخت و ساز های غیرمجاز شده و سودآوری و منافع فرصت طلبان را به نحو مناسبی تحت كنترل درآورده است.

تهرام/8128/1457/591
۰ نفر