۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 80715065
T T
۰ نفر
منطقه آزاد چابهار در كنترل نامحسوس و اجراي طرحPMS محصولات فعال است

چابهار - مدير نظارت بر ضوابط بهداشت انساني سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: كنترل نامحسوس محصولات مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي توليد شده كارخانجات در سطح عرضه و اجراي طرح pms در اين منطقه مستمرا انجام مي شود.

به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان، 'سعید علی بزرگ زاده' افزود: منطقه آزاد چابهار یكی از فعالترین حوزه های كشور از نظر اجرای طرح pms می باشد بطوری كه در سال 91 حدود 50 تن انواع موادغذایی، آرایشی و بهداشتی را جمع آوری و آماده انهدام داشت و همچنین ضمن پایش محصولات از واردات بیش از 130 كیلوگرم كالاهای بدون كیفیت جلوگیری به عمل آورد.

به گفته وی، با جدیت و اهتمام این منطقه با بررسی نتایج آزمایشات انجام شده بر محصولات در صورت مشاهده عدم مطابقت ویژگی‌های كالا با ضوابط و معیارهای مطلوب، با توجه به اینكه مشكل از سطح تولید بوده یا بر اثر تاثیر شرایط نگهداری از سطح عرضه جمع آوری می شود.

بزرگ زاده تصریح كرد: مدیریت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی منطقه آزاد چابهار با كارشناسان مجرب با نمونه برداری كالاها، بررسی لیبل محصولات، آزمون های انجام شده بر روی نمونه كالاها بر اساس استانداردهای موجود پیشرو در اجرای طرح pms می باشد .

به گفته وی، كنترل نامحسوس محصولات مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ، فرآورده‌های خوراكی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی پس از تولید، بسته‌بندی، در جریان عرضه یا زنجیره تولید تا مصرف تحت تاثیر شرایط محیطی دستخوش تغییرات فیزیكی و شیمیایی و میكروبیولوژی می‌شوند.

بزرگ زاده با اشاره به اینكه این تغییرات در صورت بروز می تواند سلامت و ایمنی مصرف كننده را تهدید و به مخاطره اندازد، تصریح كرد: برای تضمین سلامت و ایمنی محصولات از تولید تا مصرف امروزه علاوه بر كنترل محصولات در سطح تولید، كنترل و نظارت محصولات مشمول قانون مواد خوراكی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ن1744/2729