۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸
کد خبر: 80714871
T T
۰ نفر
دو سريال ماه رمضان از شبكه تماشا بازپخش مي شود

تهران - معاون سازمان صدا و سيما در امور سيما از تدارك مجموعه هاي تلويزيوني براي ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: از آنجا كه مردم در ساعات بعد از افطار به امور معنوي مشغول هستند، دو سريال شبكه هاي تلويزيوني از شبكه تماشا بازپخش مي شود.

به گزارش ایرنا، «علی دارابی» در حاشیه بازدید از ساخت مجموعه تلویزیونی «مادرانه» كه برای ماه مبارك رمضان در شبكه سه سیما در دست تولید است، از دست اندركاران تولید برنامه های ماه مبارك رمضان خواست، آثاری تولید كنند كه مردم با مشاهده آن احساس آرامش داشته باشند.

بنا بر اعلام روز پنج شنبه معاونت سیما، وی در ادامه تاكید كرد: در این ماه نباید سریال هایی تولید و پخش شود كه كام مردم با دیدن آن تلخ شود. بلكه باید پس از تماشای برنامه ها به یك آرامش روحی و روانی برسند.

معاون سیما با حضور در لوكیشن سریال مادرانه و در گفت و گو با عوامل این مجموعه، سعید نعمت الله نویسنده این سریال را دارای شناسنامه ای خوب دانست و افزود: باید مراقب بود علاوه بر بیان واقعیات جامعه از سیاه نمایی پرهیز كرد.

دارابی مهمترین وظیفه صدا و سیما را فرهنگ سازی در زمینه سبك زندگی اسلامی- ایرانی دانست كه رهبر معظم انقلاب اسلامی به این رسانه محول كرده است.

وی همچنین در گفت و گو با عوامل این مجموعه مضمون سریال را جویا شده و از ناظر كیفی خواست تا نسبت به درستی قرائت آیات قرآنی توجه شود.

دارابی در ادامه با اشاره به تغییر شرایط زندگی مردم در ماه مبارك رمضان اضافه كرد: مردم ما عادت دارند در ماه رحمت الهی پس از افطار با حضور در مساجد نماز خود را به جماعت بخوانند بنابراین عده بسیاری هستند كه ممكن است، نتوانند بلافاصه پس از اذان مجموعه های نمایشی ویژه ماه مبارك را مشاهده كنند.

وی ادامه داد:بنابراین شبكه تماشا دو سریال را در همان شب در ساعت های 23 و 24 پخش می كند و همچنین در هر جمعه از ساعت هشت و 30 دقیقه صبح نیز تكرار تمامی سریال ها را پخش خواهد شد.

دارابی در حاشیه بازدید از تولید این سریال نیز با بیان اینكه مجموعه های نمایشی زیادی در معاونت سیما در دست تولید است، گفت كه هنوز انتخاب نهایی برای پخش برخی سریال ها در ماه مبارك رمضان گرفته نشده است.

وی افزود: در چند سال اخیر با برنامه ریزی تلاش كرده ایم تا بهترین گزینه را برای پخش در مناسبت های خاص استفاده كنیم. بنابراین ابتدا تولیدات را بررسی و بهترین گزینه برای پخش در ماه مبارك رمضان انتخاب خواهد شد.

مجموعه تلویزیونی «مادرانه» به كارگردانی جواد افشار و تهیه‌كنندگی محمد رضا شفیعی در 30 قسمت 35 دقیقه‌ای برای گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبكه سه سیما تولید می‌شود و مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، مهرداد ضیایی، عباس غزالی، هستی مهدوی‌فر از جمله بازیگران این سریال هستند.

فیلمنامه این سریال را سعید نعمت الله نوشته است و مضمونی اجتماعی دارد؛ در خلاصه داستان این سریال آمده است: اردلان تمجید (با بازی سلطانی) 20 سال پیش، پس از رها كردن نامزد سابقش مریم (فراهانی)، با زنی متمول به نام رعنا (زنگنه) ازدواج می‌كند. اكنون فرزندان خانواده با مشكلاتی روبه رو شده اند كه...

تدوین همزمان سریال را نیز خشایار موحدیان و سودابه سعید‌نیا برعهده دارند. از دیگر عوامل سریال می‌توان به مدیر تصویر برداری خسرو دادگر مرام، مدیر صدابرداری هادی افشار، طراح صحنه و لباس شیرین بوریایی، طراح چهره‌پردازی مهدی شیرازی، مدیر تولید فرشید رئوفی، دستیار تهیه‌كننده سعید پروینی، دستیار اول كارگردان داوود باقری، مدیر برنامه‌ریزی حبیب قلی‌زاده و مجری طرح موسسه فرهنگی هنری و صف صبا اشاره كرد.

فراهنگ(1)2025**1440
۰ نفر