۶ تیر ۱۳۹۲، ۸:۰۸
کد خبر: 80714416
T T
۰ نفر
تلفات جاده اي در گيلان در خردادماه 40 درصد كاهش يافته است

رشت - سرپرست پليس راه فرماندهي انتظامي گيلان از كاهش 40 درصدي تلفات ناشي از تصادفات جاده اي در استان در خردادماه گذشته خبر داد.

سرهنگ 'مهیار رستگار' روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: با توجه فعالیت های فرهنگی و تلاش شبانه روزی پلیس راه استان گیلان، طی خردادماه شاهد كاهش 40 درصدی تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی افزود: اقدامات و طرح های موثر پلیس راه گیلان باعث شد طی سه ماهه اول سالجاری، روند كاهش تلفات و تصادفات جاده ای در استان ادامه داشته باشد به طوریكه طی این مدت شاهد كاهش 26 درصدی تلفات ناشی از حوادث جاده ای بوده ایم.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان بیان داشت: طی این مدت، یك هزار و 446 فقره تصادف مهم در جاده های استان رخ داده كه بر اثر این تعداد حادثه رانندگی، دو هزار و 18 نفر مجروح و 130 نفر نیز جان خود را از دست داده اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش 26 درصدی را شاهد هستیم.

سرهنگ رستگار با بیان اینكه در سه ماه گذشته از سال 45 انسان كمتر كشته شده اند، تصریح كرد: این امر ناشی از رعایت مقررات توسط رانندگان و شهروندان بوده و نیز برخورد قاطع پلیس راه استان با تخلفات رانندگی را نمی توان در كاهش تصادفات گیلان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در فصل بهار امسال با 260 هزار راننده متخلف برخورد شد ضمن اینكه طی این مدت سه هزار و 806 دستگاه موتورسیكلت و هفت هزار و 874دستگاه خودرو نیز به علت ارتكاب به تخلفات حادثه ساز توقیف شدند.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان در پایان عمده تخلفات كنترل شده توسط پلیس راه را تخلفات حادثه ساز ذكر و اضافه كرد: بی تردید كاهش تصادفات و تلفات به سبب برخورد شدید و بدون اغماض پلیس راه با رانندگان حادثه ساز بوده است.ك/3

619/695