۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8068547
T T
۰ نفر
ژاپن خواستار بکارگیری قطارهای شینکانسن توسط برزیل است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/02/05 توکیو- وزیر امور خارجه ژاپن از برزیل خواست تا برای طرح راه آهن پر سرعت بین ریودوژانیرو و سائوپولو در این کشور ، سیستم قطارهای سریع السیر ژاپنی یا شینکانسن را بکارگیرد.
به گزارش روز پنجشنبه تلویزیون سراسری ژاپن (ان .اچ .کی )، ماساهیکو کومورا در دیدار با خانم دیلما روسف رییس دفتر ریاست جمهوری برزیل این طرح را مطرح کرد.
کومورا در این دیدار که در توکیو برگزار شد ، از برزیل به دلیل پیشبرد همکاریهای اقتصادی با ژاپن از جمله در مورد استفاده از استانداردهای ژاپنی برای امواج زمینی تلویزیون دیجیتال قدردانی کرد.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از راه آهن پر سرعت با سیستم ژاپنی نشانه دیگری از دوستی میان دو کشور خواهد بود.
رییس دفتر ریاست جمهوری برزیل نیز دراین دیدار گفت : برزیل تمایل دارد تا به دقت امکان بکارگیری سیستم قطارهای شینکانسن ژاپنی را در این کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.
روسف افزود: برزیل خواستار تقویت بیش از پیش همکاریها با ژاپن در زمینه های مختلفی از جمله پخش زمینی امواج دیجیتال و تولید انرژی هسته ای با این کشور است .
به گزارش ان .اچ .کی ، دو طرف در این دیدار همچنین موافقت کردند که ژاپن و برزیل در زمینه آموزش کودکان برزیلی ژاپنی ساکن ژاپن همکاری نزدیکی را با یکدیگر داشته باشند.
آساق 1651**1440**280**2** شماره 144 ساعت 19:00 تمام
۰ نفر