۳ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۳
کد خبر: 80669416
T T
۰ نفر

سالروز ميلاد امام علي (ع) در كابل جشن گرفته شد

۳ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۳
کد خبر: 80669416
سالروز ميلاد امام علي (ع) در كابل جشن گرفته شد

كابل – سالروز ميلاد با سعادت امير مومنان حضرت امام علي (ع) در كابل پايتخت افغانستان و از جمله در سفارت جمهوري اسلامي ايران و مسجد بقيه الله اعظم اين شهر با حضور عاشقان امامت و ولايت جشن گرفته شد.

به گزارش ایرناٰ در جشن باشكوهی كه پنج شنبه شب در سفارت جمهوری اسلامی ایران در كابل با حضور ایرانیان و نمایندگان جمهوری اسلامی در افغانستان برگزار شدٰ 'ابوالفضل ظهره وند' سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در سخنان كوتاهی سالروز میلاد با سعادت امام اول شیعیان علی (ع) و روز پدر را تبریك گفت.

در این مراسم كه با شعر خوانی در وصف امام علی (ع) همراه بود ابعاد امامت در آیات و روایاتٰ و همچنین شخصیتی و معنوی مولای متقیان توسط سخنرانان تشریح شد.

شركت كنندگان در این مراسم با زمزمه دعای كمیل نیز برای پیروزی اسلام در برابر دسیسه های دشمنان دعا كردند.

مراسم مشابهی هم در حسینیه بقیه الله اعظم شهر كابل با همت مركز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان با حضور صدها تن از شخصیت های سیاسی روحانیونٰ‌ دانشجویانٰ جوانانٰ زنان و مردان افغانستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعیسی حسینی مزاری، رئیس عمومی مركزفعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در این مراسم كه با شعرخوانی و سرود در وصف امام اول شیعیان همراه بود ولادت با سعادت امام اول شیعیان را به مسلمانان جهان تبریك گفت و پیرامون 'فرهنگ علوی و اقتضائات' سخنانی بیان داشت.

آساق/1501 **‌1064