۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۳۳
کد خبر: 80668821
T T
۰ نفر
ارتقا دانش بهره برداران نقش مهمي در افزايش توليدات كشاورزي دارد

اروميه - مسوول امور بهره برداران وزارت جهاد كشاورزي گفت: توانمند كردن و ارتقا سطح علمي بهره برداران نقش مهمي در افزايش توليدات كشاورزي دارد.

ناصر سلطانیان روز پنجشنبه در مراسم معارفه رییس مركز علمی كاربردی جهاد كشاورزی آذربایجان غربی افزود: امسال مسوولان نظام اسلامی تاكید ویژه ای بر مسایل اقتصادی و توسعه بخش كشاورزی در راستای ارتقا كمی و كیفی محصولات دارند و آموزش در این زمینه به بهره برداران می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش میزان تولیدات بخش كشاورزی كشور اظهار كرد: بعد از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی میزان تولیدات كشاورزی این بخش بیش از چهار برابر افزایش یافته است و این امر را مدیون تحقیقات محققان مراكز تحقیقاتی كشور هستیم.

وی گفت: نباید تنها ارتقا میزان تولید در سطح در این بخش مد نظر باشد بلكه فرایند تبدیل كشاورزی سنتی به نوین نیز همیشه باید مورد توجه قرار داشته باشد.

سلطانیان افزود: اگر كشاورزان بخواهند در عرصه رقابتی پایدار بمانند باید به سوی كشاورزی علمی و دانش محور حركت كنند و به حفظ منابع پایه و اصل محیط زیست نیز نباید فراموش شود.

وی اظهار كرد: هنر آموزش و ترویج افزایش میانگین تولید است و باید از بهره برداران نمونه همیشه تجلیل و از تجربیات آنان استفاده كرد.

وی گفت: هم اكنون سامانه بهره برداران با وجود 25 هزار نفر بهره بردار در كشور فعال است كه با توجه به هرم سنی و هرم مهارتی بهره برداران طراحی شده است.

سلطانیان افزود: اگر در سطح جامعه انتظار تولید پایدار و حفظ منابع را داریم باید در توانمندسازی و حركت كشاورزی به سوی دانش محوری تلاش شود.

در پایان این مراسم از خدمات مسیحا مدنی رییس مركز علمی كاربردی جهاد كشاورزی آذربایجان غربی تجلیل و زین العابدین قمری به عنوان مسوول جدید این مركز منصوب شد.

7125/581

سرخط اخبار استان‌ها