۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 80667647
T T
۰ نفر

مجموعه هوانوردي زرقان شيراز، جاذبه گردشگري دارد

۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴
کد خبر: 80667647
مجموعه هوانوردي زرقان شيراز، جاذبه گردشگري دارد

شيراز - مجموعه تفريحي ، گردشگري و هوانواردي زرقان شيرازكه در فرودگاه اين شهرمستقر است عامل مهمي براي جذب گردشگر دركشور به شمار مي آيد.

مدیرمجموعه تفریحی ، گردشگری و هوانوردی زرقان روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا بیان داشت:این مجموعه با قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت شیراز به تخت جمشید می تواند عامل مهمی برای جذب گردشگر تلقی شود.

علی رضا خواجه افزود:مجموعه یاد شده متعلق به شركت فرودگاه های كشور است وهم اكنون توسط بخش خصوصی و تحت كنترل و مدیریت اداره كل فرودگاه های استان فارس اداره می شود.

مدیرمجموعه تفریحی ،گردشگری و هوانوردی زرقان اضافه كرد:وسعت این مجموعه حدود شش هكتار و دارای یك باند خاكی ، یك باند آسفالت ، حدود یك هزار مترمربع آشیانه ساختمان اداری و یك مهمانسراست.

خواجه گفت:هم اكنون چهارفروند هواپیما درفرودگاه زرقان ، پروازهای آموزشی و تفریحی انجام می دهند و با هدف بهسازی باند این فرودگاه ، ساخت یك برج مراقبت جدید نیز در دستور كار قرار دارد.

وی ادامه داد:در ایام نوروز امسال 850 نوبت پرواز تفریحی در این فرودگاه انجام شد درحالی كه تا پیش ازاین فرودگاه های 'نمك آبرود' و 'رامسر' با داشتن حدود 500 نوبت پرواز مقام نخست را در كشور داشتند.

مدیرمجموعه تفریحی ، گردشگری و هوانوردی زرقان گفت:هم اكنون در ایران پروازهای تفریحی در فرودگاه های رامسر ، نمك آبرود ، زرقان ، گلبهار مشهد ،آزادی آبیك قزوین شهركرد ،ارومیه و نوشهر انجام می شود و از میان آنها فرودگاه زرقان حد نصاب بیشترین پرواز را در نوروز كسب كرد.

خواجه افزود:انجام پروازهای تفریحی كه هم اكنون در از این فرودگاه بر فراز مكان های تاریخی این منطقه شامل تخت جمشید ، نقش رستم ، نقش رجب ، پاسارگاد ، بندامیر ، شهر استخر ، كاروان سرای سعادت شهر انجام می شود می تواند رونق بیشتری را در صنعت گردشگری این استان به دنبال داشته باشد.

وی اظهاركرد:علاوه بر این دیدن زیبای هایی مناطق طبیعی گردشگری مانند آبشار مارگون ، بهشت گمشده ،سد درودزن ،سد ملاصدرا و سه تخت گزین از آسمان می تواند زیبایی های این مناطق را در چشم گردشگران دوچندان كند.

خواجه ادامه داد:این پروازها موجب شده است تا مناطقی مانند دریاچه طشك نی ریز كه تا پیش از این به عنوان مناطق گرشگری مطرح نبودند بیشتر به مردم شناخته شوند.

شهر زرقان در فاصله 25 كیلومتری شمال شیراز واقع شده است.ك/3

7379 /679

سرخط اخبار استان‌ها