۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 80650221
T T
۰ نفر
فرمانده نيروي زميني ارتش: نيروهاي مسلح در اوج آمادگي براي دفاع از كشور قرار دارند

مشهد- فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: نيروهاي مسلح از جمله ارتش در اوج آمادگي براي دفاع از سرحدات و تماميت ارضي كشور قرار دارند و در صورت تعدي احتمالي دشمن پاسخ دندان شكني به متجاوزان مي دهند.

امیر سرتیپ ستاد 'احمدرضا پوردستان' روز پنجشنبه در آیین خداحافظی و معرفی فرمانده ارشد قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق كشور افزود: ارتش همانند سایر نیروهای مسلح با برخورداری از سه مولفه نیروی انسانی متعهد و توانمند، تجهیزات بر اساس نیازهای روز و آموزش نیروهای انسانی متعهد و در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارد.

وی اظهار كرد: مهم ترین وظیفه ارتش حفظ آمادگی رزمی و توان عملیاتی است و این نیرو در راستای وظایف خود فعالیت ها و تحركات دشمن و نیروهای فرامنطقه ای را به طور كامل رصد می كند.

وی ولایتمداری و تبعیت از منویات ولی فقیه را مهم ترین خصوصیات و افتخار نیروهای مسلح ذكر كرد.

استاندار خراسان رضوی هم در این آیین گفت: ارتش با برخورداری از وی‍ژگی های مهمی نظیر ولایتمداری و مردمی بودن در كنار سایر نیروهای مسلح افتخارات بسیار در دفاع از سرحدات كشور در دوران دفاع مقدس آفرید.

'محمد حسین فروزان مهر'‌ افزود: امروز نیز ارتش در دفاع از تمامیت ارضی كشور ثابت قدم ایستاده و حضور تاثیرگذار دارد.

وی اظهار كرد: دشمنان كه به اهداف خصمانه خود در جنگ سخت علیه نظام جمهوری اسلامی دست نیافتند هم اكنون جنگ نرم و تحریم های اقتصادی را علیه كشور ما اعمال كرده اند ولی همانند گذشته به نیات خود نمی رسند.

وی گفت: ملت ایران با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با حضور گسترده خود در انتخابات حماسه سیاسی بی نظیری را رقم می زنند و بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی می كنند.

در این آیین امیر سرتیپ دوم ستاد 'علی جهانشاهی' به عنوان فرمانده ارشد قرارگاه عملیاتی ارتش در شمال شرق كشور منصوب و از خدمات امیر سرتیپ دوم ستاد 'محمدكاظم تارخ'‌ در این سمت قدردانی شد.

امیر جهانشاهی پیش از این فرمانده لشكر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان بود و امیر تارخ نیز به افتخار بازنشستگی نایل آمد./2

7490/664/330
۰ نفر