۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۵۷
کد خبر: 80617197
T T
۰ نفر

رييس جمهوري اسلامي ايران نيجر را ترك كرد

۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۵۷
کد خبر: 80617197
رييس جمهوري اسلامي ايران نيجر را ترك كرد

نيامي- دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران عصر روز سه شنبه به وقت محلي و در پايان سفر رسمي خود به نيجر اين كشور را به مقصد آكرا پايتخت غنا ترك كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، احمدی نژاد كه در صدر یك هیات بلند پایه متشكل از جمعی از وزرای كابینه به نیجر سفر كرده بود با بدرقه رسمی ' محمد ایسفو ' رییس جمهوری ، جمعی از وزرا و مقامات سیاسی نیجر و سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیامی ، این كشور را ترك كرد.

احمدی نژاد در پایان دو دور مذاكرات رسمی با همتای نیجری خود در كاخ ریاست جمهوری نیجر طی دیروز و امروز و امضای یادداست تفاهم همكاری مشترك به دیدار از نیجر خاتمه داد.

علی اكبر صالحی ، محمدصادق خلیلیان، مجید نامجو وزرای امور خارجه، جهاد كشاورزی و نیرو ، عباسی سرپرست وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ، اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رییس جمهوری و برخی دیگر از مقامات كشورمان، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می كنند.

جمهوری نیجر كشوری آفریقایی واقع در غرب قاره آفریقا است كه با وسعت بیش از 12 میلیون كیلومتر مربع ، بیستمین كشور جهان از لحاظ وسعت جغرافیایی محسوب می شود و یكی از بزرگترین كشورهای آفریقایی از نظر مساحت است.

این كشور در سوم اوت سال 1960 میلادی رسما از فرانسه اعلام استقلال كرد و با وجئد آن كه دارای منابع غنی نفتی و معادن سنگ اورانیوم است اما یكی از كشورهای فقیر جهان بشمار می رود.

سیام(3)**1478