۵ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۴۰
کد خبر: 80592608
T T
۰ نفر
امام جمعه خوي : حضرت فاطمه ( س) الگوي تمام انسان ها بخصوص زنان َاست

خوي، اروميه - امام جمعه خوي گفت: دخت گرامي نبي اكرم (ص) حضرت فاطمه (س) مظهر زيبايي و زندگي و الگويي براي تمام انسان ها بخصوص زنان دنياست.

حجة الاسلام و المسلمین سید رضی موسوی شكوری دوشنبه به مناسبت آغاز ایام فاطمیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم شیخ طوسی می نویسد ، یكی از زنان رسول خدا(ص) می گوید، در میان مردم ندیده ام كه در گویش و گفتار كسی از فاطمه (س) به رسول خدا (ص) شبیه تر باشد وقتی نزد پیامبر(ص) می آمد حضرت به او خوشامد می گفت و دستانش را می بوسید و در جای خود می نشاند.

وی با بیان اینكه در حفظ حرمت آن بزرگوار در ایام فاطمیه باید از رسولخدا(ص) پیروی كنیم افزود: حضرت فاطمه بهترین معیار شناخت و الگوی عملی برای زنان آزاده ی دنیای اسلام است و پیروی از رهبران و الگوهای دینی نجات بخش بشر از سقوط به ضلالت و گمراهی است و در دنیای امروز كه بی دینی برآن حاكم شده است ضرورت اطاعت و پیروی جلوه ای دیگر به خود می گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوی در ادامه سخنان خود با پرداختن به موضوع غیرت بعنوان یك فضیلت اخلاقی گفت: در كتب اخلاقی غیرت به چهار قسم دینی، ناموسی، مالی و اجتماعی تقسیم شده است.

وی با تمسك به روایاتی در زمینه جایگاه غیرت اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرماید:خداوند خود غیرتمند است و هر غیرتمندی را دوست میدارد و از رسول خدا(ص) نقل شده كه می فرماید، پدرم ابراهیم با غیرت بود و من از او با غیرت ترم.

امام جمعه خوی در بخشی دیگر از سخنان خود با پرداختن به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه سال جاری گفت: بخش مهمی از مواضع و دیدگاه های مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی از زمینه انتخابات پرداختن به وظایف اقشار مردم در انتخابات بوده از قبیل، حضور گسترده بر سر صندوق های رای، تكلیف شرعی و عقلی دانستن، شركت در انتخابات، قصد قربت كردن در رای به اشخاص، تسلیم شدن در برابر قانون، رای دادن به فرد اصلح این ها نمونه هایی از دیدگاه ها و توصیه های انتخاباتی ولی امر مسلمین به مردم می باشند.

حجة الاسلام شكوری همچنین با اشاره به سخنرانی بسیار مهم و تاریخی مقام معظم رهبری در مشهد الرضا(ع) گفت: ولی امر مسلمین در این سخنرانی با پرداختن به موضوعات مهم و اساسی كشور از قبیل پیشرفت های علمی ، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، موضوع فعالیت های هسته ای ،دشمنی استكبار جهانی، محاصره نفتی، مذاكره با آمریكا، تهدیدات رژیم صهیونیستی و موضوع مهم سیاسی انتخابات ریاست جمهوری و نامگذاری سال 92 بنام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در واقع تكلیف همه را در ارتباط با مسائل كشوری و منطقه ای مشخص و اتمام حجت فرمودند و با ارائه گزارشی جامع از عملكرد نظام جمهوری اسلامی در سال 91 ملت ایران را قهرمان عرصه های مبارزه برشمردند.

7128/583