۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 80590602
T T
۰ نفر

پل شناور دزفول بر روي خودروها بازگشايي شد

۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲
کد خبر: 80590602
پل شناور دزفول بر روي خودروها بازگشايي شد

دزفول-پل شناور دزفول كه براي مدت سه ماه بر روي خودروها بسته شده بود،از روز پنجشنبه يكم فروردين ماه بازگشايي شده و تردد خودروهاي سبك از روي اين پل از سر گرفته شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا شهردار دزفول در خصوص بازگشایی مجدد این پل بر روی خودروها به رغم تصمیم قبلی مسوولان این شهرستان مبنی بر جمع آوری كامل این پل از رودخانه دز گفت: پل شناور به دلیل سالها تردد خودروها دچار آسیب شده كه با رفع نواقص مجددا بر روی خودروها بازگشایی شد.

' محمدعلی دوایی فر ' افزود: لایه آسفالت این پل كه دچار آسیب شده بود برداشته شده و كابل های نگهدار پل نیز ساماندهی شده و این پل برای تردد دوباره خودروها آماده است.

وی از اضافه كردن دو پیاده رو برای پل شناور خبر داد و گفت: این اقدام به منظور سهولت و ایمنی تردد عابران پیاده انجام می شود.

شهردار دزفول در خصوص مشكلات زیست محیطی ایجاد شده برای رودخانه دز ناشی از استقرار پل شناور گفت: مشكلات زیست محیطی ایجاد شده در اطراف پل شناور ناشی از تخلیه فاضلاب خام تیپ دو زرهی و منطقه چم گلك اندیمشك می باشد.

پل شناور دزفول پس از یازده سال بهره برداری ، یكم دی ماه پارسال بر روی خودروها بسته شد.

مسوولان شهری دزفول پیش از این در جلسه شورای ترافیك این شهرستان درخصوص ضرورت جمع آوری پل شناور از روی رودخانه دز اظهار داشتند: بسته شدن پل شناور بر روی خودروها به منظور حفاظت از رودخانه دز و جلوگیری از آسیب بیشتر به محیط زیست رودخانه صورت گرفته است.

به گفته آنان:با بهره برداری از پل پنجم دزفول در جنوب این شهر و نیز احداث ورودی های راستگرد و چپگرد در اطراف پل قدیم دزفول ، نیازی به وجود پل شناور نبوده و جمع آوری آن مشكلی در تردد خودروها ایجاد نخواهد كرد.

پل شناور دزفول در سال 1380 برای كاهش بارترافیكی و سهولت دسترسی به مناطق شرق و غرب رودخانه دز توسط شهرداری دزفول بر روی رودخانه دز احداث شد.

به گفته كارشناسان محیط زیست و شبكه آبیاری دز، این پل شناور بر روی اكوسیستم رودخانه دز تاثیر منفی داشته و موجب كندی جریان آب رودخانه و رشد گسترده خزه در بخش وسیعی از رودخانه دز شده و آلودگی رودخانه را تشدید كرده است.

بسته شدن پل شناور بر روی خودروها اعتراض كسبه محدوده پل قدیم دزفول كه از كسادی كسب و كار ناشی از این اقدام گله مند بودند را به دنبال داشت.

با بسته شدن پل قدیم دزفول بر روی خودروها ، بخشی از بارترافیكی پل های این شهر ، به پل شناور منتقل شد.648/

سرخط اخبار استان‌ها