۲۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۵۲
کد خبر: 80589763
T T
۰ نفر
برلوسكوني تهديد به اعتراض خياباني عليه جناح چپ گرا كرد

رم - 'سيلويو برلوسكوني' نخست وزير اسبق و رهبر ائتلاف راست گرايان ميانه ايتاليا تهديدكرد: در صورتي كه چپگرايان پس از'تصرف'رياست مجاس سنا ونمايندگان ايتاليا موفق به كسب پست رياست جمهوري نيزبشوند،وي طرفداران حزب خود رابه اعتراض هاي خياباني فرا مي خواند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سیلویو برلوسكونی در نشستی حزبی در مجلس نمایندگان ایتالیا گفت: فكر می كنم كه چپ گرایان رییس جمهور آینده را نیز انتخاب خواهند كرد و در اینصورت ما در پارلمان و در میادین به مبارزه و اعتراض علیه آنها خواهیم پرداخت.

وی افزود:این دولت زندگی راحت نخواهد داشت و بزودی ضرورت تغییرات دركشور بوجود می آید و ما باید آن زمان آماده باشیم.

برلوسكنی اظهار داشت: در ایتالیا نوعی'دیكتاتوری قضات'حكفرما است وهمچنین مجموعه قضات و دادستانی ها را یك 'كانون تبهكاری' توصیف كرد.

این درحالی است كه انجمن ملی قضات ایتالیا، از وی خواست تا لحن متعادل و متعارفی را در پیش بگیرد.

وی گفت:آنها می خواهند مرا به سرنوشت 'بتینو كراكسی'(نخست وزیراسبق ایتالیا در سال های 1983 تا 1987 كه به تونس فرار و درآنجا فوت كرد) گرفتار كنند و به ازادی شخصی من حمله می كنند.

'جورجو ناپولیتانو'رییس جمهوری نیز اعلام كرد كه روزچهارشنبه مشاوره برای تشكیل دولت جدید اغاز می شود.

گفتنی است كه دوران ریاست جمهوری هفت ساله ناپولیتانو نیز پانزدهم ماه می آینده (26 اردیبهشت) پایان می یابد.

'پیئر لوئیجی برسانی'رهبر ائتلاف چپ گرایان میانه نیز در صدد پیشنهاد اسامی شخصتیهای غیرسیاسی مورد قبول'جنبش پنج ستاره' برای احراز مقام ریاست جمهوری است.

'پیئرو گراسو'كاندیدای ائتلاف چپ گرایان میانه روزیكشنبه پس از چهار رای گیری و كسب 137 رأی از 313 سناتور حاضر به عنوان رییس جدید مجلس سنای ایتالیا انتخاب شد و خانم 'لائورا بولدرینی' نیز ازهمین ائتلاف با كسب 327 رأی به عنوان رییس جدید مجلس نمایندگان برگزیده شد و بدین ترتیب دو نامزد ائتلاف چپگرای میانه موفق به كسب اكثریت آرا در پارلمان شدند كه این باعث خشم برلوسكونی شد.

برلوسكونی اخیرا نیز پس از محكومیت به اتهام كلاهبرداری مالیاتی و خرید و فروش حقوق تلویزیونی، فراخوان تظاهرات برای روزشنبه23 مارس علیه قضات این كشور كرد.

اروپام**2171 ** 1064