۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۲۳:۱۲
کد خبر: 80543690
T T
۰ نفر
رسانه هاي روسي: ايران با موفقيت از فناوريهاي پهپادهاي آمريكايي استفاده مي كند

مسكو - رسانه هاي خبري روسيه اعلام كردند: جمهوري اسلامي ايران با موفقيت از فناوريهاي پهپادهاي آمريكايي استفاده مي كند و توليد نمونه هايي از پهپادها با استفاده از اين فناوريها را آغاز كرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'ماسكوفسكی وچرنیا' روز چهارشنبه در گزارشی به قلم 'میخاییل كوبلنتس' با اشاره به شكار پهپاد آمریكایی فوق پیشرفته 'آر كیو 170' و پهپاد 'اسكن ایگل' نوشت: متخصصین نظامی ایرانی موفق شدند تجهیزات پهپادهای شكار شده آمریكایی را به دقت مطالعه كرده و در تولید انبوه پهپاد بكار گیرند.

در این گزارش آمده است: ایران موفق شده است اطلاعات این پهپادها را تخلیه كند و در حال حاضر از پهپادهای شكار شده به عنوان نمونه برای انبوه سازی در صنایع دفاعی این كشور استفاده می شود.

در گزارش روزنامه روسی گفته شده است: واحدهای نظامی ایران در شرایط كنونی از چند فروند پهپاد ساخته شده در صنایع دفاعی این كشور استفاده می كنند.

خبرگزاری روسی اینترفاكس هم در گزارشی نوشت: جمهوری اسلامی ایران تولید انبوه پهپادهای پیشرفته را آغاز كرده است.

در این گزارش به نقل از دریادار 'علی فدوی' فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران آمده است: در حال حاضر واحدهای نیروهای مسلح ایران از چند فروند پهپادهای ساخت این كشور با موفقیت استفاده می كنند.

در این گزارش یادآوری شد: نخستین اخبار در باره آغاز تولید پهپادهای ساخت ایران اواسط ماه دسامبر سال گذشته و كمتر از دو هفته پس از اعلام خبر شكار پهپاد آمریكایی 'اسكن ایگل' توسط نیروهای مسلح ایران منتشر شد.

نشریه روسی 'وستنیك قفقاز' هم در شماره امروز خود نوشت: ایران با موفقیت به تولید انبوه پهپادهایی بر اساس فناوریهای به دست آمده از پهپادهای اسكن ایگل و 'آر.كیو-170' می پردازد.

در این گزارش آمده است: ایران كار ساخت پهپاد بسیار پیشرفته و دورپرواز خود را به پایان می رساند و قرار است در ماه می آینده (اردیبهشت ماه سال آینده) آن را رونمایی كند.

اروپام/2242**518**1597

سرخط اخبار جهان