۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۰۶
کد خبر: 80530954
T T
۰ نفر
روزانه 150 هزار مسافر درون ‌شهري در سطح قزوين جابجا مي شوند

قزوين- شهردار قزوين از جابجايي روزانه 150 هزار نفر در سطح شهر قزوين توسط سازمان اتوبوسراني خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'مسعود نصرتی' روز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین افزود: موضوع افزایش كرایه اتوبوس ها از یكهزار به دو هزار ریال مدتی پیش در جلسه سازمان اتوبوسرانی مطرح شد كه در نهایت پیشنهاد یكهزار و 500 ریال به شورای شهر قزوین ارایه شد.

وی اظهار داشت: باتوجه به افزایش قیمت ارز به نظر می رسد این رقم پیشنهادی نیز كفاف هزینه های ناوگان اتوبوسرانی را ندهد و معتقدم در صورت ترمیم نشدن این رقم با شرایط سختی روبرو خواهیم شد.

نصرتی ادامه داد: افزایش هزینه ها با توجه به سهم ناوگان اتوبوسرانی قزوین در جایجایی مسافر، شرایط نامطلوبی را به این سیستم تحمیل می كند كه شاید ادامه این روند مشكلاتی بوجود آورد.

این مسوول افزود: اگر بخواهیم هزینه های جاری را تامین كنیم با ارقام بالاتری موجه می شویم، ولی معتقدم افزایش نرخ كرایه تا سقف دو هزار ریال برای هر بار سفر درون شهری تاثیر چندانی در سبد خانوار نخواهد داشت.

نصرتی اضافه كرد: وظیفه شهرداری پرداخت یارانه نیست، بلكه ما اهداف اساسی و كارهای عمرانی بسیاری در شهر باید انجام دهیم و لازم است با تدبیر، شرایط را برای اداره اتوبوسرانی و همچنین ایجاد فضای مناسب برای استفاده هرچه بیشتر شهروندان از حمل و نقل فراهم كنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این جلسه خواستار توجه به قشر آسیب پذیر جامعه شد و گفت: لازم است دقت كنیم تا در بحث حمل و نقل درون شهری، ضمن كمك و ارتقای كیفیت سیستم حمل و نقل، به قشر آسیب پذیر جامعه نیز توجه شود.

'محمدحسین خاكساران' ضمن مخالف با افزایش نرخ ها افزود: هم اكنون با تورمی مواجه هستیم كه به دلایل متعدد در جامعه ما شرایط خاصی را به وجود آورده، لذا باید شرایط طوری مدیریت كنیم كه به اقشار آسیب پذیر فشار وارد نشود.

7389/ 614/ 1644