۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۵۹
کد خبر: 80513147
T T
۰ نفر
انديشه علمي و فقهي امام راحل در جامعه ترويج پيدا كند

قم- مسوول موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) قم، گفت: انديشه علمي و فقهي امام راحل بسيار جامع بوده و پاسخگوي شبهات روز دنياست لذا بايد در جامعه ترويج پيدا كند.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام' سید حبیب الله موسوی' روز پنجشنبه در همایش تحریرالوسیله، شروح و تعلیقات كه به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در سالن همایش های مركز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: شروح بسیاری از تالیفات و اثار امام راحل به چاپ رسیده و در اختیار علما قرار گرفته و بسیاری دیگر در مرحله جمع اوری است كه به خاطر جامعیت اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی باید در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: تحریرالوسیله با توجه به جامعیت و دارا بودن نوآوری های ارزشمند و برخورداری از مسایل مستحدثه، یكی از كتاب های مهم و ماندگار فقه شیعه به شمار می رود.

وی با انتقاد از اینكه در حوزه چه تعداد از آثار امام تدریس می شود، گفت: كتاب های امام از جمله تحریرالوسیله در چه جایگاهی در حوزه قرار دارد و چند دروس تخصصی از این كتاب ارزشمند و اندیشه ها و افكار امام در همه ابعاد فقه و اصول و كلام و فلسفه را تدریس می كنند؟

موسوی افزود: حوزه علمیه قم در زمینه كتب حضرت امام(ره) و انتشار افكار ایشان باید تلاش كند زیرا امروز شاید تنها 5 درصد پایان نامه ها در این زمینه مربوط به فارغ التحصیلان حوزوی است.

مسوول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قم، خاطر نشان كرد: در قم برای گسترش اندیشه ها و افكار علمی و فرهنگی امام خمینی (ره) باید بیشتر هزینه شود از این رو این موسسه آثار امام و شروح بر آن را در اختیار فضلا و علاقمندان برای بهره مندی بیشتر قرار می دهد.

موسوی، با اشاره به خدمات این موسسه گفت: تاكنون درباره تحریرالوسیله 162 جلد كتاب منتشر شده و بیش از 100 جلد شرح و تعلیقه بر آن توسط مراجع، علما و مدرسین نوشته شده است و تعداد زیادی از این كتاب ها هنوز به چاپ نرسیده است، برای اولین بار نرم افزار تحریرالوسیله تهیه و در بین طلاب توزیع شده است.

وی خاطر نشان كرد: با تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار در قم كتابخانه‌ای نیز در كنار آن راه اندازی شد كه یكی از منحصر به فردترین كتابخانه‌های جامع در ایران است و دارای آرشیو ارزشمندی است كه مورد استفاده طلاب و دانشجویان با نزدیك به 20 هزار جلد و بالای پنج هزار عنوان است.

همایش تحریرالوسیله، شروح و تعلیقات همزمان با پنجاهمین سالگرد قیام امام خمینی، این همایش با حضور علما، فضلا و طلاب، پنجم بهمن ماه در مركز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد. ك/3

8138/1535