۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۲۲
کد خبر: 80500243
T T
۰ نفر
كانال جمع آوري آب هاي سطحي درشرق تهران احداث شد

تهران بزرگ- كانال جمع آوري آب هاي سطحي واقع در بلوار ابوذر در محدوده شرق تهران به طول چهار كيلومتر احداث شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران روزسه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این كانال زیرزمینی برای هدایت آب های سطحی در مدت 10 ماه احداث شد و با تكمیل عملیات طراحی سازه و ساخت آن تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مازیار حسینی ادامه داد: كانال ابوذر یكی از كانال های پرسیلاب تهران است و با مدیریت آب های سطحی تهران، خطرپذیری این كلانشهر در برابر سیلاب كاهش می یابد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: احداث كانال زیرزمینی ابوذر بدون هیچ حادثه ای به اتمام رسید.

حسینی اعلام كرد: با حجم پروژه هایی كه در سال 91 در دست انجام است سالی 10 تا 12 كیلومتر تونل سازی در پایتخت انجام شده است و امیدواریم در سال 91 بتوانیم ركورد 30 كیلومتری احداث كانال های جمع آوری آب های سطحی را برجای بگذاریم.

معاون شهرداری تهران ابراز امیدواری كرد حجم شبكه آب های سطحی در سالجاری از 530 كیلومتر عبور كند كه این مهم یك ركورد بشمار می آید.

وی از تدوین طرح جامع آب های سطحی تهران سخن گفت و ادامه داد: یك سند بالادستی برای آب های سطحی با تاكید برحفظ منابع آبی و انتقال بی مورد آب دیده شده است كه در حال طراحی است همچنین طرح های تفصیلی این پروژه نیز در دست انجام است.

مشاور شهردار تهران اعلام كرد: سال 92 سال شكوفایی جامع آب های سطحی درتهران خواهد بود.

وی اظهار داشت: 9 پروژه جمع آوری آبهای سطحی آماده بهره برداری است كه در روزهای آینده بهره برداری خواهد شد.

یكی از مشكلات عمده تهران، جمع آوری آب های سطحی است كه در مواقع بحران و روزهای بارانی موجب آبگرفتگی و حتی سیلاب در این شهر می شود.

تهرام/ 9136 /675
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه