۲۴ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80496925
T T
۰ نفر

440 واحد نانوايي غيرمجاز در كرج فعاليت دارند

۲۴ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80496925
440 واحد نانوايي غيرمجاز در كرج فعاليت دارند

كرج- رييس اتحاديه صنف نانوايان شهرستان كرج گفت: اكنون در كنار يك هزار و 200 واحد نانوايي داراي پروانه كسب در اين شهرستان ، حدود 440 واحد نانوايي غيرمجاز نيز فعاليت دارند.

' ایرج قربانی ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: تاكنون حدود نیمی از این نانوایی های غیرمجاز برای دریافت پروانه كسب اقدام كرده اند و مابقی بدون هر گونه اقدام قانونی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینكه بازرسی از واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه ها از جمله این اتحادیه به صورت ماهیانه و هفتگی انجام می شود، اظهاركرد: تعطیلی و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز در این شهرستان از طریق اداره اماكن نیروی انتظامی انجام می شود كه به دلیل شمار یالای واحدهای صنفی نوبت نظارت بر واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه هر سه ماه یكبار می رسد.

قربانی بیان كرد: ناشناخته بودن واحدهای غیرمجاز یكی از مشكلاتی است كه برای نظارت برعملكرد این واحدهای صنفی وجود دارد .

وی گفت : قطع امكانات و افزایش هزینه خدمات واحدهای غیرمجاز و همچنین همكاری شهرداریهای مناطق در زمینه اعلام واحدهای غیر مجاز به اتحادیه از جمله راههای جلوگیری از افزایش و فعالیت نانوایی های غیر مجاز در این شهرستان است .

قربانی با اشاره به این مطلب كه باید در شهرستان دستگاههای اجرایی به گونه ای رفتار كنند كه فعالیت نانوایی های غیرمجاز از لحاظ اقتصادی برای افراد به صرفه نباشد افزود: اكنون بیشتر تخلفات در زمینه كم فروشی ، گرانفروشی نان در این شهرستان از طریق واحدهای غیر مجاز انجام می شود .

وی یادآور شد: تا كنون نشست های مختلفی در زمینه رفع موانع و مشكلات آردو نان و افزایش كیفیت خدمات نانوایی ها در این شهرستان انجام شده كه امیدواریم با همكاری سایر دستگاه های اجرایی این مشكلات حل شود.ك/3

7421/ 692