۵ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۰۸
کد خبر: 80471558
T T
۰ نفر
گروه تئاتر' درخت سيب ' ايران در جشنواره بين المللي تونس شركت كرد

تهران – گروه تئاتر 'درخت سيب' جمهوري اسلامي ايران در نخستين جشنواره بين المللي تئاتر كودك در تونس بعد از پيروزي انقلاب بيداري اسلامي در اين كشور شركت كرد.

به گزارش ایرنا، گروه تئاتر درخت سیب به سرپرستی و كارگردانی خانم 'فهیمه میرزا حسین' با نمایشی به نام 'خداحافظ راكون پیر' در جشنواره تونس حضور یافته است.

نمایش خداحافظ راكون پیر برگرفته از كتابی با همین عنوان از نوشته های خانم 'كلر ژوبرت ' از نویسندگان فرانسوی داستان های كودكان است.

گروه تئاتر ایران با هماهنگی و تلاش های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس و همكاری وزارت فرهنگ و مسئولان جشنواره تئاتر كودك تونس در این جشنواره شركت كرده است.

' خداحافظ راكون پیر ' با سه اجرا در سالن های الخلیدیه، ابن خلدون و ابن رشیق در پایتخت تونس به نمایش درآمد و مورد توجه قرار گرفت.

نخستین جشنواره بین المللی تئاتر كودك تونس با شركت میهمانانی از كشورهای مختلف از جمله ایتالیا اسپانیا، فرانسه، ایران، عراق، مصر، لبنان، فلسطین از روز شنبه گذشته آغاز شد و شامگاه یكشنبه با اجرای نمایش گروه تئاتر ایران پایان یافت.

مسئولان جشنواره با قدردانی از حضور ایران، از گروه تئاتر درخت سیب تقدیرو لوح یادبودی را به بازیگران هدیه كردند.

این نمایش كه بطور بسیار هنرمندانه مفهوم توحید و ماوراء الطبیعه را برای كودكان به نمایش می گذارد، از سوی مردم تونس با استقبال فراوان مواجه شد و دست اندركاران فرهنگی تونسی اجرای آن را ستودند.

گروه درخت سیب بارها در حین اجرای نمایش از سوی حاضران و كودكان مورد تشویق قرار گرفت و به رغم آنكه زبان نمایش فارسی بود ولی همگان با آن همراهی می كردند.

خاورم ** 1324**1431
۰ نفر