۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 80456613
T T
۰ نفر

تهران - مرحوم 'رحيم فتحعلي زاده' آهنگساز و كمانچه نواز پيشكسوت شيرازي امروز شنبه پس از تشييع در حافظيه، در دارالرحمه شيراز به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از انجمن موسیقی ،استاد رحیم فتحعلی زاده از آهنگسازان و نوازندگان برجسته استان فارس محسوب می شد كه متاسفانه به دلیل عارضه سرطان دارفانی را وداع گفت.

پیكر فتحعلی زاده با حضور اهالی فرهنگ و هنر شیراز در حافظیه تشییع شد و سپس در دارالرحمه شیراز به خاك سپرده شد.

قطعه'گلابتون' از ساخته های مرحوم فتحعلی زاده با صدای خودش نیز در هنگام برگزاری این مراسم پخش شد، از جمله آثار آهنگسازی این هنرمند فقید می توان به'كوچ مست'، 'پرستو' و 'انتظار' اشاره كرد.

فتحعلی زاده در سال 1314 در شیراز متولد شد و به علت علاقه وافری كه به موسیقی داشت از اوان كودكی به فراگیری تنبك پرداخت و در 17 سالگی با اركستر رادیو شیراز همكاری كرد.

وی ساز ویلن را نزد جواد بهروزی شروع و سپس در دوران خدمت وظیفه در كازرون و تبریز از وجود زنده یاد یداله خاكسار بهره گرفت.

در همین زمان با اركستر های ایرانی شماره 1و2 رادیو تبریز به رهبری غلامحسین بیگجه خانی نیز همكاری داشت تا سال 40 كه به شیراز مراجعت كرد این همكاری ادامه داشت، پس از آن همكاری خود را با رادیو شیراز به عنوان نوازنده و آهنگساز از سر گرفت.

وی در سال 76 موفق به دریافت جایزه برتر تولیدات مراكز استان ها شد و در سال 85 نیز برای ساخت آهنگ'مهر مادر' دیپلم افتخار و رتبه اول تولیدات مراكز استان ها را دریافت كرد.

وی همچنین به پاس یك عمر فعالیت هنری، در نخستین جشنواره موسیقی فارس مورد تجلیل قرار گرفت.

فراهنگ (1) ** 9252**1588
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ