۱۹ آذر ۱۳۹۱، ۹:۲۲
کد خبر: 80447389
T T
۰ نفر
ثبت نام بنگاه هاي صنعتي و معدني متقاضي تسهيلات سرمايه درگردش آغاز شد

گرگان - سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، از آغاز ثبت نام بنگاه هاي صنعتي و معدني متقاضي دريافت تسهيلات سرمايه در گردش، در سامانه بهين ياب خبر داد.

بر اساس اعلام روز یكشنبه این سازمان، با هماهنگی های به عمل آمده با صندوق توسعه ملی و بانك های عامل، تسهیلات مناسبی از محل 10 درصد ریالی صندوق توسعه ملی برای بنگاه های صنعتی و معدنی تدارك دیده شده كه بیشترین حجم این تسهیلات، برای خرید و تامین مواد اولیه در نظر گرفته شده است.

دارا بودن شناسه كسب و كار و داشتن پرونده الكتریكی در پایگاه داده های این وزارتخانه از الزامات ثبت نام برای دریافت تسهیلات است و متقاضیان برای سرعت بخشی در دریافت تسهیلات می توانند با مراجعه به بخش تامین مالی درگاه بهین یاب و ارائه مدارك درخواست شده، به صورت الكترونیكی در این طرح ثبت نام كنند.

این سازمان با تاكید بر ثبت نام از طریق سامانه بهین یاب تصریح كرد: متقاضیان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش كه تا به حال در طرح به روزرسانی شركت نكرده اند باید اطلاعات بنگاه خود را در این طرح تكمیل نمایند تا امكان ثبت نام داشته باشند.

نحوه بررسی و اعطای تسهیلات نیز به این گونه است كه پس از تكمیل ثبت نام بنگاه صنعتی و معدنی در سایت بهین یاب، ابتدا در كارگروه استانی اولویت متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس برای بررسی بیشتر به كارگروه مركزی، در ستاد وزارتخانه ارسال خواهد شد و پس از تاییدات لازم، برای دریافت تسهیلات به بانك های عامل معرفی می شوند.

بانك های صنعت، معدن و تجارت، سپه، توسعه صادرات، توسعه تعاون، صادرات و رفاه از بانك های عامل این طرح هستند كه با استفاده از 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی اقدام به اعطای تسهیلات خواهند كرد.

دسترسی به درگاه بهین یاب از طریق نشانی www.behinyab.ir امكان پذیر است.

7464/602