۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۱
کد خبر: 80443075
T T
۰ نفر
تحقق تمدن نوين اسلامي، نيازمند تقليد نكردن از غرب و فرهنگ غربي است

تبريز - مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي گفت: تحقق تمدن نوين اسلامي، نيازمند تقليد نكردن از غرب و فرهنگ غربي است.

'نسرین پیرسمساری'، روز چهارشنبه در نشست اعضای كارگروه امور بانوان و خانواده تبریز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبك زندگی و اقتصاد مقاومتی، اظهار كرد: مسایل خانواده در حوزه زنان، در ابعاد حكومتی جنبه استراتژیك دارد و حل آسیب های اجتماعی مربوط به این حوزه همانند اعتیاد و طلاق، یك اراده جمعی و ائتلاف بزرگ فكری را می طلبد.

وی علت اصلی وقوع طلاق در تبریز را با توجه به تحقیقات صورت گرفته، تاثیر شبكه های غربی ماهواره ای، اشتغال زنان و خالی بودن خانه ها از حضور فیزیكی و عاطفی زنان، میزان تحصیلات ناهمگن زوجین، دخالت های بی مورد خانواده های طرفین، ناآگاهی زوجین از فلسه ازدواج و شناخت كافی از همدیگر دانست.

پیرسمساری گفت: همانطور كه مردم و رسانه های جمعی در بحث حمایت از انرژی هسته ای مقاومت خود را نشان دادند، باید در جهت كاهش آسیب های اجتماعی نیز به همین شكل عمل كنند.

وی افزود: با طرح مهارت های زندگی در رسانه ها و استفاده از سازمان های مردم نهاد و تمركز روی رفتارهای فردی، به طور آگاهانه و جدی در جهت كاهش آسیب های اجتماعی می توان حركت كرد.

فرماندار تبریز نیز با بیان اینكه برخی شبكه های ماهواره ای قبح مسایل اجتماعی اسلامی را شكسته و فرهنگ اسلامی را تخریب می كنند، اظهار كرد: این شبكه ها یكی از عوامل افزایش آسیب های اجتماعی، ناهنجاری های اخلاقی، بدحجابی و بی حجابی در جامعه به شمار می روند.

'محمود چمنی'، بر احیاء دو اصل اساسی امر به معروف و نهی از منكر در جامعه تاكید كرد و گفت: در این خصوص از ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای باید استفاده شود.

7232/645/587