۱۳ آذر ۱۳۹۱، ۲۰:۰۹
کد خبر: 80440575
T T
۰ نفر
مذاكرات پاكستان و آمريكا در حوزه ھمكاري ھاي دفاعي آغاز شد

اسلام آباد - منابع خبري پاكستان گزارش دادند: نشست دو روزہ مقامات پاكستان و آمريكا عصر امروز دوشنبه جھت انجام گفت وگو در حوزه دفاعي، امنيتي , راھبردي و يافتن راھكارھاي لازم بمنظور سرعت بخشيدن به اين ھمكاري ھا در آينده آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، ھیات ھای دو كشور در این نشست پیشرفت ھای انجام شده در جلسات گذشته گروه مشورتی در امور دفاعی پاكستان و آمریكا موسوم به (دی سی جی) را بررسی و ارزیابی كردند.

این نشست در شھر 'راولپندی برگزار شده و 'ˈآصف یاسین ملكˈ قائم مقام وزارت دفاع پاكستان سرپرستی تیم مذاكراتی این كشور و ˈجیمز میلرˈ معاون وزیر دفاع آمریكا در امور سیاسی ریاست ھیات گروه آمریكایی را بر عهده داشتند.

نشست كنونی به طور كلی بخشی از گفت وگوھای راھبردی بین پاكستان و آمریكا بشمار می رود و گفته می شود مقامات ارشد نیروھای مسلح پاكستان از جمله سپھبد 'محمد ظھیر الاسلام' رییس كل سازمان اطلاعات ارتش این كشور (آی اس آی) نیز در این نشست شركت خواھند كرد.

به گفته منابع رسمی دولت پاكستان، مقامات اسلام آباد – واشنگتن درباره مسائل افراط گری ، ستیزه جویی و مبارزه با تروریسم و نیازھای دفاعی پاكستان نیز بحث و گفت وگو خواھند كرد.

موضوع چشم انداز برای صلح و امنیت در منطقه با نزدیك شدن به زمان خروج نیروھای غربی از افغانستان و ھماھنگی فعالیت ھا در نقاط مرزی پاكستان و افغانستان از دیگر مباحث مورد بحث در نشست مقامات اسلام آباد – واشنگتن عنوان شده است.

آساق ** 1095** 3404