۱۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 80439904
T T
۰ نفر
234 معتمد معين ايثارگر در قم فعاليت دارند

قم - معاون تعاون بنيادشهيد و امور ايثارگران قم گفت: 234 معتمد معين در راستاي خدمت رساني به ايثارگران در قم فعاليت مي كنند.

'علی خسروی' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تشكیل معتمدین معین با هدف مشاركت ایثارگران در امور مربوط به خدمت رسانی به جامعه ایثارگر و تقویت این ارتباط و تعامل با بنیاد در جهت تكریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تشكیل شد.

وی ادامه داد: این تشكل در پی رویكرد محوری بنیاد مبنی بر شكل گیری خانواده بزرگ ایثارگران و بهره گیری از ظرفیت جامعه هدف در راستای توسعه سطح و كیفیت خدمات تشكیل شد.

خسروی گفت: معتمدین معین ساماندهی ایثارگران توانمند برای ایجاد ارتباط با جامعه هدف به منظور تعامل با ایشان، اطلاع از موفقیت ها و مشكلات ایشان و همكاری با ایثاگران در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را دنبال می كند.

افزود: این تشكل از سال 84 به صورت آزمایشی آغاز شد و یكسال بعد به طور رسمی اعضای آن در سراسر كشور مشغول فعالیت شدند.

وی اضافه كرد: عمده فعالیت این افراد دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، پیگیری امور خانواده ها، مدیریت اردوهای ایثارگری، مشاركت ایثارگران در برنامه های مختلف می باشد.

وی افزود: معتمدین در سطح استان در شهر و روستا فعال هستند و هم اكنون در هر بخش حداقل یك معتمد فعال حضور دارد تا بعنوان رابط بین بنیاد و خانواده شهدای بخش به اطلاع رسانی، هماهنگی جهت دیدارها و برگزاری یادواره ها و فعالیت هایی از این قبیل بپردازد.

وی ادامه داد: معتمدین معین اولین گروه مشاوران ایثارگر بنیاد بود كه از بین نخبگان و معتمدان ایثارگر تشكیل گردید و هم اكنون بیش از 200نفر در این گروه شركت دارند.

خسروی افزود: از بین معتمدین معین، گروه مشاوران استاندار و فرماندار شكل گرفت و از بین مشاوران استاندار و فرماندار نیز نمایندگان مجلس مشورتی ایثارگران انتخاب شدند. ك/3

7403 / 380/