۱۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 80439802
T T
۰ نفر
700 هكتار از عرصه هاي ملي آذربايجان غربي از متصرفان بازپس گيري شده است

اروميه – مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي گفت: در سال جاري 700 هكتار از عرصه هاي ملي استان از متصرفان و متخلفان بازپس گيري شده است.

علی پیرمرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش های مستمر یگان حفاظت اداره كل منابع طبیعی استان، حفاظت از عرصه های ملی به شدت افزایش یافته و بازپس گیری این عرصه های ملی در هشت ماهه سال جاری، نشان دهنده افزایش نظارت هاست.

وی اضافه كرد: حفاظت از عرصه های ملی یكی از مهمترین وظایف اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری و از نخستین اصول چهارگانه راهبردی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور است.

وی اظهار كرد: با توجه به گستردگی عرصه های منابع طبیعی در آذربایجان غربی حفظ و حراست از این عرصه ها سنگین است كه در این راستا با استقرار یگان حفاظت از عرصه های ملی در بطن ادارات منابع طبیعی شهرستان ها، توان فیزیكی حفاظت از عرصه ها طبیعی دو برابر شده است.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در استان 17 واحد یگان حفاظت در شهرستانها مستقر است كه این یگان ها با بهره گیری از توان نیروهای انتظامی توانسته اند تجاوز به عرصه های ملی را كاهش دهند.

وی با بیان اینكه تعرض و تجاوز به حریم عرصه های ملی كاهش زیادی یافته است افزود: امیدواریم با آموزش های ترویجی و ارتباطات چهره به چهره با عرصه نشین ها در كنار یگان حفاظت هیچگونه تعرض و تجاوزی را در عرصه های منابع طبیعی شاهد نباشیم.

آذربایجان غربی دو میلیون و 700 هزار هكتار عرصه طبیعی دارد كه 101 هزار هكتار آن را عرصه جنگلی و باقی شامل عرصه های مرتعی است.

8137/581