۱ آذر ۱۳۹۱، ۲۱:۵۱
کد خبر: 80426252
T T
۰ نفر
بي ثباتي شغلي در هنر دوم موجب تضعيف ريشه هاي آموزشي شده است

شيراز – مدير يك آموزشگاه موسيقي در مركز استان فارس معتقد است: در هنر دوم،بي ثباتي شغلي و بي اعتمادي به آينده موجب تضعيف ريشه هاي آموزشي شده است.

شهرام ممتحن چهارشنبه به ایرنا افزود: دو بعد موسیقی؛ آموزش و اجرا به دلایل فقدان پشتوانه، بی تكیه گاهی و عدم دقت نظر در آینده نگری و برنامه ریزی آتی هنوز نتوانسته از چارچوب بسته خارج شده و به موسیقی استان فارس، روح تازه ای بدمد.

وی به عنوان یك معلم موسیقی كودك و نوجوان تأكید كرد: اجرای كنسرت ها وسیله ای تضمین كننده برای موسیقی كاران است تا در سطح شهرهای مورد فعالیت خود موجب ترقی این هنر شوند .

این موسیقی دان ادامه داد: اما متأسفانه علیرغم داشتن مجوزهای كشوری، موسیقیدانان باید مدت های طولانی را سپری كنند تا به این هدف خود برسند.

ممتحن بیان كرد: موسیقی غیركاربردی نیست و به منظور جلب شنونده های بیشتر نیاز دارد تا در تمامی سطوح ، آلات و نواها اجراهای عمومی داشته باشد.

وی از همكاران هنری خود تقاضا كرد: نگذارید با رشد موسیقی های زیرزمینی و یا با حضور افراد غیرمتخصص در عرصه آموزش از سرزمینی كه شهرت موسیقی آن، زبانزد عام و خاص است، تراوشات منفی برخیزد.

وی از مسئولین امر نیز خواست: با تجدیدنظر در طرح سوالات آموزشی و برنامه های كمك آموزشی كه از ابزار لازم، مفید و كاربر است، به تهیه پرسش هایی اقدام شود كه موجب كاهش راه های برقراری ارتباط هنرجو با دیگران می شود .

ممتحن افزود: از سوی دیگر، با برداشتن دست اندازهای اساسی در اجرای كنسرت های هنرجویی، زمینه دلسردی برخی از علاقه مندان به هنر دوم را فراهم نكنیم .ك/3

م .ك/7374/667