۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۳۸
کد خبر: 80424017
T T
۰ نفر
امكان صرفه جويي سه هزارمگاوات برق در كشور وجود دارد

تهران - سرپرست سازمان بهره‌وري انرژي ايران (سابا) گفت: بيش از سه هزار مگاوات پتانسيل كاهش مصرف انرژي در كشور وجود دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ،' سیدحسین سجادی ' اظهار داشت: با صرفه جویی سه هزار مگاوات در مصرف برق،هشت هزار و 232 میلیارد ریال در مصرف انرژی كشور صرفه جویی خواهد شد.

وی با اشاره به پیك بار سال 91 در مقایسه با سال گذشته، گفت: پیك بار سال جاری 3.4 درصد رشد داشته و در سال 91 با وجود ثابت ماندن پیك شب در شبكه توزیع، مصرف انرژی در شب افزایش یافته است.

سجادی هدف سازمان سابا را ارتقا و توسعه كارایی انرژی دانست و گفت: توسعه مدیریت انرژی برای استفاده كارآمد و بهینه از منابع انرژی و محافظت از محیط زیست و مدیریت طرح ها و پروژه های مرتبط با بهینه سازی تولید و مصرف انرژی، از فعالیت های این سازمان است.

سرپرست سازمان بهره وری انرژی ایران،در خصوص فروش انرژی در شش ماهه نخست سال جاری، گفت: فروش انرژی در این مدت در مقایسه با سال گذشته به میزان هفت درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینكه در سال جاری رشد مصرف خانگی 7.5 درصد و رشد شمار مشتركان خانگی 5.7 درصد بوده است، اذعان داشت: شاخص مصرف انرژی خانگی، رشد را نشان می دهد و در بقیه تعرفه ها رشد مصرف ،كمتر از رشد شمار مشتركان بوده است.

سرپرست سازمان بهره وری انرژی ایران گفت: مصرف برق تعرفه عمومی در سال های 90 و 91 به میزان قابل توجهی كاهش یافته و این درحالی است كه مصرف برق تعرفه های كشاورزی طی این دو سال رشد قابل ملاحظه ای در مقایسه با سال های گذشته دارد.

سجادی افزود: حدود 80 درصد رشد مصرف انرژی شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته، مربوط به بخش های خانگی و صنعتی است كه انجام اقدام های موثر در این بخش ضروری به نظر می رسد.

اقتصام(1)**2021**1561
۰ نفر