۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80325155
T T
۰ نفر

هشت سال دفاع مقدس آميخته با عرفان و حماسه بود

۲۶ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80325155
هشت سال دفاع مقدس آميخته با عرفان و حماسه بود

زنجان - فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس آميخته با عرفان و حماسه بود كه هرگز فراموش نمي شود.

سردار یحیی شرفی، روز یكشنبه به مناسبت سالروز آغاز هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: رزمندگان اسلام و ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل سربازان رژیم بعث عراق كه مجهز به تجهیزات روز بودند مقاومت و ایستادگی كردند و با استقبال از شهادت در واقع روحیه عاشورایی خود را به رخ ایادی استكبار جهانی كشیدند.

وی، اظهار داشت: مردم غیور و شجاع ایران اسلامی عاملی مهم و تاثیرگذار در پیروزی در جنگ تحمیلی و نابرابر بودند كه با پشتبانی های مادی و معنوی خود از رزمندگان دلیر اسلام در جبهه ها برای ایران اسلامی فخرآفرین شدند.

شرفی گفت: با پیروزی انقلاب و شكل گیری تحول در منطقه خاورمیانه و ترس از توسعه و صدور انقلاب اسلامی موجب شد استكبار جهانی به خاطر حفظ منافع نامشروع خود جنگ را توسط رژیم بعث عراق بر ایران اسلامی تحمیل كند تا از این طریق به اهداف شوم و پلیدشان دست یابند.

فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان افزود: دشمن با هدف تجزیه ایران اسلامی به میهن اسلامی حمله كرد و صدام نیز كه مرعوب قدرت پوشالی وتجهیزات خود شده بود تصور می كرد كه دركمترین زمان ممكن به اهداف از پیش تعیین شده خواهد رسید كه با مقاومت و ایستادگی ملت و رزمندگان اسلام تمام معادلات رژیم بعث عراق و حامیانش به هم خورد.

سردار شرفی تصریح كرد: رژیم صدام در شرایطی به ایران حمله كرد كه انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و به خاطر فرار برخی از فرماندهان ، انسجام و سازماندهی لازم در ارتش فراهم نبود و آنها قدرت ایمان ، شجاعت و روحیه ی سلحشوری ملت ایران را در دفاع از كشورشان نادیده گرفته بودند.

وی خاطرنشان ساخت: حمله گسترده و همه جانبه دشمن باعث وحدت و همگرایی بیش از پیش ملت ایران شد و به فرمان امام رزمندگان اسلام با هرآنچه كه در توان داشتند راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و با شروع اولین عملیات به دشمنان نشان دادند كه در محاسبات خود اشتباهی بزرگ كرده اند.

سردار شرفی با بیان اینكه رزمندگان اسلام با پشتیبانی ملت ایران دشمن را از خاك ایران اسلامی بیرون راندند ، گفت: وقتی دشمنان به قدرت رزمندگان اسلام پی بردند به فكر آتش بس افتادند بلكه خود را از مخاطره نجات دهند.

وی افزود: در این جنگ نابرابر حتی یك وجب از خاك ایران اسلامی در دست دشمن متجاوز باقی نماند و این افتخاری بس بزرگ می باشد كه نصیب ملت رشید ایران شد و نشان داد كه دست هر متجاوز به خاك این كشور را با قدرت رزمندگان اسلام و ملت ایران قطع خواهد كرد.

فرماندهی انتظامی استان زنجان اظهار داشت: ملت ایران پیروزی خود در این جنگ نابرابر را مدیون شهدا می دانند و به همین خاطر نیز هیچ وقت این عزیزان سفر كرده را فراموش نخواهند كرد و همواره یاد و خاطره آنها را زنده نگه خواهند داشت.

597/522