۲۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۴۷
کد خبر: 80321008
T T
۰ نفر
روسيه از مشاركت گروه چهارجانبه اسلامي براي حل مسايل سوريه استقبال كرد

مسكو - 'آلكساندر لوكاشويچ' سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه از مشاركت گروه چهارجانبه اسلامي شامل ايران ، مصر ، عربستان سعودي و تركيه براي حل مسايل سوريه استقبال كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لوكاشویچ روز پنجشنبه با اشاره به دیدار اخیر وزیران خارجه گروه چهارجانبه اسلامی در قاهره گفت: این دیدار می تواند سهم قابل توجهی در تلاش های جامعه جهانی برای پایان دادن به وضعیت كنونی سوریه و آغاز روند حل و فصل سیاسی آن باشد.

وزیران خارجه كشورهای عضو گروه چهارجانبه اسلامی شامل ایران، تركیه ، عربستان سعودی و مصر روز دوشنبه در قاهره دیدار و ضمن تاكید بر لزوم حل و فصل مسایل سوریه از راههای سیاسی، از ماموریت 'اخضر ابراهیمی' نماینده جدید دبیركل سازمان ملل در سوریه برای حل مسایل این كشور حمایت كردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان كرد: مقامهای روس با دقت نشست نخست گروه چهارجانبه اسلامی را كه در سطح عالی با هدف كمك به توقف خشونت ها و خونریزی در سوریه برگزار شد، پیگیری كرد.

وی در باره این دیدار افزود: هر گونه اقدام در این راستا به ویژه از طرف كشورهای بانفوذ منطقه ،قابل توجه جدی و تشویق است.

لوكاشویچ با بیان اینكه اصول و اهداف گروه چهارجانبه اسلامی با مفاد اصلی توافقنامه ژنو مطابقت دارد، اظهار داشت: این اصول در وهله اول شامل توقف فوری خونریزی ها در سوریه، عدم مداخله خارجی نظامی در این كشور و آغاز روند سیاسی با مشاركت تمام گروه های مختلف سوریه می باشد.

وی افزود: امیدواریم همكاری كشورهای جمهوری اسلامی ایران، مصر، عربستان سعودی و تركیه بر اساس این اصول سهم قابل توجهی در تلاش های جامعه جهانی برای انتقال وضعیت سوریه از زد و خوردها به مسیر حل و فصل سیاسی داشته باشد و به ماموریت نماینده دبیر كل سازمان ملل در سوریه كمك كند.

لوكاشویچ در پایان خاطرنشان كرد: این خط مشی با مواضع روسیه در باره حل مسایل سوریه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت ، طرح عنان و توافقنامه ژنو مطابقت دارد.

اروپام/2242**518 ** 1064