۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 80317188
T T
۰ نفر
واگذاري سهام سرخ آبي‌هاي پايتخت در مرحله پاياني قرار گرفت

تهران- معاون سازمان خصوصي سازي گفت: واگذاري سهام سرخ آبي‌هاي پايتخت در مرحله پاياني قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،'ابوالقاسم شمسی' با اشاره به اینكه اساسنامه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اصلاح شده است اظهار داشت: با این وجود برای واگذاری سهام این دو شركت در انتظار ارسال نامه ای از سوی وزارت ورزش و جوانان هستیم .

معاون سازمان خصوصی سازی با تاكید بر اینكه تنها امتیاز و برند این شركت ها واگذار می شود خاطرنشان كرد: به همین دلیل بحث مربوط به زیان ده بودن این شركت ها مطرح نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه احتمال بررسی اهلیت خریداران برای حضور در رقابت برای خرید سهام این شركت ها وجود دارد، اظهار داشت: هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است و اگر قرار بر تایید اهلیت باشد در آن صورت كارگروهی تشكیل خواهد شد.

شمسی در ادامه دیگر واگذاری های سازمان خصوصی سازی را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: در كنار واگذاری سهام این دو باشگاه واگذاری شركت های گازی هم در دستور كار قرار گرفته است.

وی با تاكید بر اینكه هلدینگ گاز مراحل پذیرش را پشت سر گذاشته است خاطرنشان كرد: در همین راستا با شركت بورس و شركت ملی گاز مذاكراتی صورت گرفته است .

معاون سازمان خصوصی سازی با تاكید بر اینكه مراحل پذیرش هلدینگ گاز در حال انجام است تصریح كرد: با پایان مراحل پذیرش این شركت سهام آن تا پایان سال به بازار سرمایه وارد می شود.

وی با تاكید بر اینكه در سال جاری شركت های گازی وارد بورس می شوند خاطرنشان كرد: عرضه سهام این شركت ها در آغاز به صورت تدریجی خواهد و بود و در مراحل بعدی عرضه بلوكی خواهیم داشت.

اقتصام** 9141**1319