۲۹ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 80283945
T T
۰ نفر
دولت و ملت در هرچه بهتر برگزارشدن اجلاس سران غيرمتعهدها تلاش كنند

دماوند- بومهن- امام جمعه شهرهاي رودهن، بومهن، پرديس و آبعلي گفت: ملت و دولت تمامي توان خود را معطوف به هرچه برگزارشدن اجلاس سران غيرمتعهد به لحاظ كيفي و كمي كند.

حجت الاسلام و المسلمین 'حسین توسلی' در خطبه های نماز عید سعید فطر با حضور نمازگزاران در خیابان سپاه بومهن، با تبریك فرارسیدن عید سعیدفطر، اظهار داشت: توجه به مسائل معنوی در راه عبادت و بندگی به درگاه الهی و ارتباط با قرآن و اهل البیت (ع) و همچنین رعایت اخلاق و ارزش ها و كمك به همنوعان و مردم از موضوعاتی است كه ضرورت دارد از این ماه توشه برداریم.

این مقام مسئول با اشاره به حضور مدعوین و مسئولان از 100 كشور عضو جنبش غیرمتعهدها، خاطرنشان كرد: شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با حضور 100 كشور بصورت رسمی برگزار می شود كه از این تعداد 41 كشور در عالیترین سطح شركت خواهند كرد كه از این تعداد، حضور 35 كشور در سطح سران، پنج كشور در سطح معاون اول رییس جمهوری و یك كشور در سطح رییس مجلس قطعی شده كه این آمار مبتنی بر اعلام رسمی و كتبی كشورها است.

امام جمعه شهرهای بومهن، رودهن و پردیس بیان داشت: در صورت ارزیابی خوب میهمانان و مدعوین این اجلاس، از نظر كمی و كیفی، آنان می توانند مبلغان خوبی در جهت توانمندی های جمهوری اسلامی در خارج از كشور باشند.

توسلی در ادامه با اشاره به اهمیت صرفه جویی در زندگی آدمی، اذعان داشت: خداوند متعال نعمت های خود را شامل حال بندگانش نموده است تا شاكر آن باشیم و در این میان صرفه جویی در مصرف این نعمات وظیفه شرعی و اخلاقی بندگان الهی است.

وی در ادامه به بررسی مسائل و مشكلات منطقه پرداخت و از مسئولان امر خواست تا با دقت و توجه پیگیر رفع مشكلات مردم باشند.

تهرام/7246/1457/
۰ نفر