تركيه از همه ظرفيت هاي خود براي آزادسازي زائران ايراني درسوريه استفاده كند

تهران-رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ضمن قدرداني از تلاش هاي گذشته دولت تركيه در آزادسازي زائران ايراني گفت: انتظار مي رود دولت اين كشور از همه ظرفيت هاي خود براي آزادسازي 48 زائر ايراني ربوده شده در سوريه استفاده كند.

48 زائر ایرانی 14 مردادماه در مسیر فرودگاه بین‌المللی دمشق از سوی افراد مسلح ربوده شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، "علاءالدین بروجردی" در دیدار با سفیر ترکیه بر ضرورت آزاد سازی هر چه سریع تر زائران ایرانی در سوریه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به قداست اماکن مقدس و ضرورت حفظ و امنیت زائران این اماکن انتظار می رود دولت ترکیه از همه ظرفیت های خود برای آزادسازی 48 زائر ایرانی استفاده کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت تبادل نظر میان مسوولان دو کشور در ارتباط با تحولات منطقه از جمله بحران سوریه تاکید کرد.

در ادامه این دیدار"اومیت یاردیم" سفیر ترکیه در تهران با اعلام نگرانی دولت ترکیه از حادثه گروگانگیری اتباع ایرانی در سوریه گفت: دولت آنکارا تاکنون اهتمام ویژه ای برای کمک به آزادی گروگان های ایرانی داشته و در آینده نیز به تلاش های خود در این راستا ادامه خواهد داد.



برون مرزی **1575 **